הוטל קנס כספי על מפעל הבטון בדליה

אחרי פרסום התמונות של החומרים הרעילים שנשפכו ממפעל הבטון לשכונה בדליה, המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה הגיעו למפעל וגילו ליקויים רבים, המפעל נקנס.

28.10.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הוטל קנס כספי על מפעל הבטון בדליה

דיבורים עם הבעלים של המפעל ע"י תושבים רבים לא הועילו ולא זכו להיענות, המפגע המשיך והתושבים המשיכו לסבול, נוכח המנטליות של המקומיים שבנויה על ערכים אישיים וכבוד הדדי, ציבור לא בנוי לפגוע אחד בשני, הפניות נעשות בכבוד, במקרה הזה בעל הבית כנראה צפצף על כולם ולא נתן מענה לאותן פניות, עד שפורטל הכרמל התערב וחשף את התמונות הקשות של הרעלים שהוזרמו לשכונה וזה רק חלק קטן ממה שצוין בליקויים שנמצאו במפעל ע"י המשטרה הירוקה ונציגי המשרד להגנת הסביבה שערכו פעילות פיקוח ואכיפה ממוקדת במקום. 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בעקבות הכתבה של פורטל הכרמל:

לאחר ביקורת מקצועית מקיפה שנעשתה בשטח המפעל  ובשטחים החיצוניים לו, נמצאו מספר ליקויים בתנאי רישיון העסק אשר יוסדרו בשבועות הקרובים.

לעניין החומר: מדובר במים עם שאריות חומרי חציבה שיפונו עד יום חמישי הבא.

כמו כן, המשטרה הירוקה קנסה את המפעל בגין השלכת פסולת ברשות הרבים. המשרד להגנת הסביבה יעקוב אחר התנהלות המפעל וביצוע התנאים לפי רישיון העסק.

לתמונות והדברים שפרסמנו בתחילת השבוע

פסולת רעילה נשטפת לשכונה בדליה

פסולת ממפעל הבטוןמפעל הבטון בדליה שנמצא בלב שכונת מגורים, מקור שמזהם ומטרד עבור התושבים, בהעדר פיקוח של הרשות המקומית, התושבים חווים את כל הפסולת הרעילה שמגיעה לפתח ביתם, סרטון

הסבל הנוראי של התושבים שמפעל בטון ממוקם בלב שכונת מגורים, גורם למתח רב בין תושבי השכונה בדאלית אל כרמל לבעלים של המפעל ולנהגי המשאיות, הטענות רבות וכשבודקים אותן מוצאים שכל תלונה צודקת.

כאשר הגענו לתחקר את הנושא ולבדוק את תלונות הציבור, צפינו במחזה של נהר קצפת שזורם לכביש הראשי המוביל לשכונה ומשם לפתח בתיהם של התושבים.

הקצפת הגיעה מהכניסה למפעל כתוצאה מהשלכת החומר הזה לכביש ולטבע במכוון, לפי התקן של המפעל היה אמור להיות תקן של הגנת הסביבה, אבל בכפר כמו דאלית אל כרמל, כנראה שהכל מותר, כי פה אין דין ואין דיין.

פסולת ממפעל הבטון

תושבי השכונה שהצטרפו איתנו למראה המזעזע הזה לא ידעו את נפשם, כי נמאס להם לפנות לרשויות, עד היום אף אחד לא עזר להם.

החומר הועבר לבדיקה, פניה בנדון הופנתה לאיגוד ערים ולמשרד להגנת הסביבה.

הפסולת ממפעלי בטון אמורה להיות מטופלת לפי התקנון המותר ואסור להשליכה למקומות ציבוריים.

החומר הזה יתכן שהינו רעיל ומזהם ויכול לפגוע בבריאות בני אדם וכל מי שבא במגע עמו, מאחר והחומר מגיע כקצפת ונעצר בשיחים בצידי הכביש ובפתחי הבתים, אנשים באים איתו במגע, כשהחומר מתאדה נושמים אותו לתוך הריאות.

כל שימוש קרקע וכל פעילות של מפעל יחויבו לעמוד בתנאים הבאים: ניקוז ותיעול: השתלבות במערכת הניקוז הטבעי תוך קיום הפרדה מלאה ממערכת השפכים ובהטחת פתרונות למניעת זיהום קרקע מים עיליים ותחתיים.

מניעה מוחלטת של חדירת חומרים מוצקים, נוזלים וכו' אל הקרקע , אל מערכת הניקוז, או אל מי תהום.

פסולת ממפעל הבטון

פסולת, יובטחו דרכי טיפול בפסולת שימנעו היווצרות ריחות, מפגעי תברואה ומפגעים חזותיים, או סיכונים בטיחותיים. המתקנים להצרת פסולת ימצאו בתחומי המגרשים או בהתאם למערך איסוף אזורי, שתקבע רשות מוסמכת, ובלבד שיובטח סילוק לאתר מסודר ובהתאם לכל דיון.

פסולת חומרים מסוכנים: טיפול וסילוק בהתאם לתקנות רישוי עסקים (סילוק חומרים מסוכנים) תשנ"א 1990.

חומרים רעילים ומסוכנים: האחסנה, הטיפול והמצעים שינקטו למניעת מפגע סביבתי או סיכון בטיחותי, ייעשו בהתאם לאמור בחוק החומרים המסוכנים תשנ"ג 1993, וההוראות של המשרד לאיכות הסביבה.

 

{YouTubeVideo id=LiH_8HgQyA8}

תגובות

4. תושב לפני 7 שנים
זה לא מספיק חברים
3. ברקאת חלבי לפני 7 שנים
הזמן אוזל
2. חלבי לפני 7 שנים
למה לתת להם ארכה
1. תושב השכונה לפני 7 שנים
זה עוד כלום

מומלצים