תביעות כספיות נגד מוסדות ציבור

תביעות כספיות רבות מוגשות בישראל הן כנגד אנשים פרטיים וחברות וכמובן נגד מוסדות ציבור שונים דוגמת המוסד לביטוח הלאומי, משרד הביטחון ועוד.

01.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תביעות כספיות נגד מוסדות ציבור

תביעות אלו מוגשות ברוב המקרים לבתי משפט אזרחיים כשההמלצה לרוב היא להיעזר בשירותיו של עורך דין לו ההתמקצעות, הידע והניסיון בתחום אותה תביעה נידונה.

רוב התביעות הכספיות המוגשות כנגד מוסדות ציבור הן בעבור פיצוי כספי. את גובה הפיצוי קובע התובע עצמו בעת הגשת התביעה אך הדבר יש ויכול להשתנות בהתאם לתחום הטיפול הנוגע לתביעה עצמה וכמובן יכולותיו של עורך הדין המייצג את התובע. במקרים מסוימים בהם סכום התביעה קטן מתאפשר לתובע להגיש תביעה כספית לבית המשפט גם ללא שירותיו של עורך דין (דוגמת מקרים של הגשת תביעות לבית משפט לתביעות קטנות).

עבור רבים המתלבטים האם להגיש תביעה כספית כנגד מוסד ציבורי כלשהו ההמלצה הרווחת היא כן להשתמש בשירותיו של עורך דין המתמצא בתחום. סקירה של מקרי עבר מצביעה באופן ברור על כך שהגשת תביעה כספית כנגד גוף ציבורי יש ותניב פירות כשהיא מוגשת בעזרת עורך דין.

עוד בטרם הוגשה התביעה קיימת חשיבות רבה, הן של עורך הדין עצמו והן של התובע, בהיערכות לכך תרחיש אפשרי שיש ויכול לצוף כמו גם טיעוניו של המוסד הציבורי שנתבע. על העורך דין המייצג את התובע להיות דרוך ומוכן במשך כל מהלך התביעה ובמיוחד בעת הדיונים המתקיימים בבית המשפט ואף לדעת ולצפות קדימה את המהלכים והתרחישים הן שלו עצמו והן של צוות עורכי הדין מהצד שמנגד.

בעת כתיבת התביעה על ידי עורך הדין המייצג את התובע, הציפייה היא בהכנה של כתב תביעה ענייני, צמוד לעובדות וכזה שאינו משאיר "חורים", שאלות או תהיות לקורא מהצד ולבטח לצד שמנגד. לא פעם תהליך בירור התביעה יש ויגיע לפשרה כלשהי שיכולה לרצות את שני הצדדים. גם כאן מצופה מעורך הדין במסגרת אותו הסכם פשרה להגיע להישגים מרבים עבור הלקוח שלו  - כמה שיותר קרוב לסכום התביעה אותו תבעו תחילה.

במסגרת התביעות הכספיות הרבות המוגשות כנגד מוסדות הציבור ניתן לראות בשנים האחרונות מגמה ברורה של תביעות רבות המוגשות כנגד המוסד לביטוח לאומי. לא פעם מרגישים אזרחים רבים עוול רב בכל הנוגע להתנהלות מוסד זה, הן למול כך שתביעותיהם אינן מניבות את הפיצויים שיש ויכולים לקבל והן מקרים בהם אזרחים רבים הבינו שנמנע ונסתר מהם מלוא זכויותיהם כפי שאלו מופיעות, מצד אחד, בחוק הישראלי אך אלו לא הובאו לידיעתם על ידי עובדי המוסד.

עורכי דין הפועלים בייצוג של אזרחים כנגד המוסד לביטוח לאומי יודעים לומר על תביעות כספיות רבות המוגשות בגין פיצויים הנוגעים למקרים מצערים של תאונות דרכים, תאונות עבודה, הגדלת אחוזי נכות, מימוש זכויות רפואיות, מימון ניתוחים, תביעות על עוגמת נפש, טיפול לקוי ועוד.

תביעה

תגובות

מומלצים