הסתיים בהצלחה יום עיון לאנשי מקצוע בדמנציה

איך מזהים מאבחנים ומטפלים בחולי דמנציה ומה הם הכלים המעשיים שנותנים בטיפול וליווי משפחות בחברה, זה מה שנדון ביום העיון בו אנשי המקצוע הציגו תכניות שמפתחים בכדי לטפל ולקדם את נושא הדמנציה.

01.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסתיים בהצלחה יום עיון לאנשי מקצוע בדמנציה

דמנציה (שיטיון) היא מחלה בה נפגעים התפקודים הקוגניטיביים (יכולות החשיבה) והמנטליים (התפקודים הרגשיים וההתנהגותיים). מחלת הדמנציה פוגעת באופן הדרגתי  בזיכרון,  ביכולת החשיבה, בהתמצאות בזמן ובמרחב, וביכולת לזהות אנשים וחפצים. עקב כך חלה ירידה הדרגתית גם ביכולת לבצע פעילויות יומיומיות ולתקשר עם הסביבה. כחלק ממהלך המחלה סובל החולה מתופעות של בלבול, רוגז, חשדנות ואף התקפי אלימות. עם הזמן, בנוסף לפגיעה הקוגניטיבית, מתרחשת גם פגיעה ביכולות הפיזיות.

דמנציה מהווה את אחד הגורמים העיקריים למוגבלות בקרב קשישים ונחשבת לאחת המחלות הקשות לאדם, לבני משפחתו ולחברה.

כיום בישראל, מספר החולים בדמנציה נאמד בכ-150,000. בשנים הקרובות, עם הזדקנות האוכלוסיה בישראל, מספר הסובלים מדמנציה צפוי לעלות במידה רבה. 

ביוזמת עמותת זקני הכרמל, אשל ג׳וינט, עמותת עמדא ומשרד הרווחה, התקיים בבניין המתנ"ס בעוספיה יום עיון בנושא הדמנציה.

וג׳יה כיוף ראש המועצה המקומית עוספיה, ברך את הנמצאים והדגיש את חשיבות השירותים שהעמותה נותנת לקשישים בכרמל, וג'יה הזמין את המארגנים לארגן עוד ימים חשובים כאלה.

פרופ׳ ישראל איסי דורון ראש החוג לגרונטולוגיה באוניברסיטת חיפה, ברך את הנוכחים וברך על היום הזה והדגיש שעניין הזקנה הינו מהחשובים ביותר וימים כאלה יכולים לתרום לכולם.

פואד מהנא מפקח מחוזי משרד הרווחה, ברך את הנוכחים והודה למארגנים והדגיש שתוחלת החיים הינה בעלייה ואנחנו חברה מזדקנת עם הזמן ויש לאנשי המקצוע חשיבות רבה מאד באבחון זיהוי ואיתור.

גרי רוט מנכ״ל עמותת עמדא דבר על חשיבות ימי עיון כאלה בחברה כמו שלנו ועל תכניות כלליות של עמדא בחברה הערבית .

יום עיון בדמנציה

אוסאמה סייף מנכ״ל עמותת זקני הכרמל, דבר על המחלקה החדשה לתשושי נפש שתיפתח בקרוב והדגיש שליום זה ישנה חשיבות רבה הן לאוכלוסיית המקום והן לאנשי המקצוע בחברה וברך את נוזהה חלבי אבו סעדה מנהלת מרכז היום על ארגון היום הזה ועל העשייה.

נטע כהן מנהלת תכניות דמנציה אשל ג׳וינט, דברה על התכניות שאשל מפתחים בכדי לטפל ולקדם את עניין הדמנציה.

ד״ר פארס גריפאת מומחה ברפואת המשפחה ובגריאטריה הציג את נושא הדמנציה והאלצהיימר שאינם זהים, הוא הדגיש על טיפים טיפוליים ודרכי איבחון חשובים.

לקחה חלק ביום העיון סיגלית גז עו״ס  מעמותת עמדא, ד״ר נועם קרש מעמותת עמדא הציג את החשיבות של המוזיקה לחולי דמנציה.

הדיל נאסר מרפאה בעיסוק, ממילבת, דברה על ההכשרות שמעבירים לבני משפחה ולקשישים, על זה שאפשר להימנע מתאונות ונפילות, ושאפשר ויכולים לסייע ולעזור לקשיש חולה דמנציה.

את יום העיון הנחתה מירי יבין מנהלת מרכז גליקמן להשתלמות והדרכה של ג׳וינט ישראל - אשל קריית ביאליק.

את יום העיון סיכם נסים עאסי מג׳וינט ישראל - אשל.

נוזהה חלבי אבו סעדה: "תודה מיוחדת לנסר עלו שפעל לארגון כל מערכת הבקרה והסאונד ולדינה נסראלדין רכזת תנועת הנוער הדרוזי ולמדריכים שמהבוקר הגיעו התייצבו ועזרו בהכנות, תודה לכל אנשי המקצוע מאזור הצפון, המרכז והדרום שהשתתפו ביום החשוב הזה, אין ספק שהצלחת יום כזה כבר תביא לעוד ימים מוצלחים אחרים שרק יתרמו לציבור הקשישים ובני משפחותיהם".

דמנציה יום עיון בעוספיה

תגובות

מומלצים