לרפיק יש תקלה רצינית הוא חייב למשוך את תכנית המתאר

בעוספיה מצפים לאשר תכנית מתאר תוך 3 שנים כך ציינו בועדת הפנים לחמד עמאר, בדליה כנראה יקח הרבה שנים, ב2011 בית המשפט אמר שצריך לתקן את התכנית ולהכניס את הבתים.

02.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לרפיק יש תקלה רצינית הוא חייב למשוך את תכנית המתאר

חוסר הניסיון וההסתכלות העתידית תמשיך לדרדר את מצב התכנון בכפרים ובמיוחד בדליה ועוספיה, בתים ווילות ענקיות ללא כל תשתיות מרכזיות, כמים, ביוב, כבישים, חשמל, טלפון, אינטרנט, גנים ציבוריים, גני ילדים, בתי ספר ועוד.

מיותר לציין שמעל 90 אחוז מהדירות הבנויות בכרמל הן ללא היתר בניה ואין להן שום מעמד תכנוני, הדבר משפיע שאין כלל תמיכה ממוסדות המדינה, לשום דבר לתשתיות, הבנקים לא נותנים משכנתאות לרכישות והזכאות שמגיעה לחיילים המשוחררים כמעט לא ממומשת.

אם תעיינו במצגת שהכין לנו איש תכנון ותשימו לב למה שציין, זה מדיוק למה שציינו בפרסום בו חשפנו את התכנית המדוברת, בסוף השבוע שעבר, תחת הכותרת "חשיפה לתכנית המתאר שמוביל רפיק".

התוכנית שנחשפהב2011 בית המשפט המחוזי אמר שצריך לתקן את התכנית ולהכניס את הבתים, הרשות לא מילאה אחר החלטת בית המשפט, היום צריך לפנות לבית המשפט ולטעון שצריך לבטל את התכנית שלא עונה על החלטת בית המשפט.

התכנית המוצעת היום אמורה לקבוע 4 עובדות עיקריות

1-תיחום גבולות הפארק הקיימים, כלומר שמירתם ואין אפשרות לקבל קרקעות ממנו לטובת הכפר וכנראה מסמך ההבנות מ2011 מבוטל
2-כביש עוקף כפרים לא יבוטל ותכנון חדש יקבע את מסלולו והתוואי שדרכו יעבור
3-שטחי ציבור על חשבון אדמות התושבים לא יתקבלו קרקעות מהמינהל והפארק לטובת הכפר
4-תוכנית זו מגבילה את הכפר ויוצרת סיר לחץ ומשאירה 240 בתים מחוץ לתוכנית

יש פתרונות תכנון רבים ובעיקר אכיפה, אם באים לתקן את הליקויים שנמשכים מזה הרבה מאוד שנים ועד היום, אנשים בונים איך שהם רוצים, הדבר היחיד שמופעל נגדם זה צו שיפוטי שכלל לא משפיע על הבונים, שממשיכים לבנות ומצפצפים על כולם, הדבר הזה קובע עובדות שמשליכות הרבה בעיות על הרבה שכנים, שבגלל בניה מהסוג הזה והעדר אכיפה הסכסוך מתעצם, דברים כאלה לא קורים בעיר, במקום יש בו חוק ותמורה בעד מה שמשלמים, שם לא באים בטענות שזה עניין של תרבות ושעל התושבים להשתנות, שם יש חוק ותמורת העבודה יש תוצאות.

תוכנית מתאר

בדיון ועדת המשנה לתכנון ובניה ברשויות הדרוזיות בראשות ח"כ חמד עמאר, בתאריך 12 ביולי 2016, התייחסו לנושא תכנית המתאר והבעיות שיש.

בניה מחוץ לתחום השיפוט של עוספיה ותוכניות לא ריאליות לבניית כביש עוקף מעכבות את תכנית המתאר של עוספיה, כך התברר בדיון ועדת המשנה לתכנון ובניה ברשויות הדרוזיות בראשות ח"כ חמד עמאר.

"אין שום סיבה להמתין לתוכנית המתאר", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ עמאר, "יש ערים רבות ללא תכנית מתאר, ביניהן חיפה. תכנית מתאר יכולה להתעכב שנים. בינתיים אפשר במקביל לקדם תוכניות מפורטות ולהכשיר את כל הבניה שבתוך תחום השיפוט הקיים. אין סיבה שאנשים ישלמו קנסות של מאות אלפי שקלים, וישתמשו בגנרטורים מסוכנים שגורמים לשריפות, בהמתנה לתוכנית מתאר שמתעכבת שנים. תכנית המתאר הקודמת של עוספיה אושרה ב-78. מה מצפים? שלמעלה מ-30 שנה אנשים לא יתחתנו ולא יבנו בתים?".

בשארה מארון, מהנדס מועצת עוספיה: "יש לנו תכנית מתאר שאורשה בוועדה המקומית ב-2014 ועברה לוועדה המחוזית. החסם הוא תחום השיפוט. עכשיו יש רעיון להרחיב את גבול תכנית המתאר. התוכנית בשלבי בדיקת תנאי סף להפקדה. חסם שני הוא הכביש העוקף. היו כמה ישיבות למציאת חלופות".

מתאר דליה

יו"ר הוועדה, ח"כ עמאר: "כמה בתים בנויים מחוץ לתחום השיפוט של עוספיה?" בשארה מארון: "הבעיה בעוספיה, ובכרמל בכלל שאתה לא יכול לספור. אנשים רוצים להתחתן ולבנות בתים. הבניה היא לפני התכנון". יו"ר הוועדה, ח"כ עמאר: "כי אין תכנון. אתה רוצה שאדם יחכה יותר מ-30 שנה?" בשארה מארון: "עושים צילום אוויר ואז מתברר שיש בתים חדשים. אני חייב צילום אוויר חדש. תכנית מתאר לא יכולה לתת לגליזציה מחוץ לתחום השיפוט. לכן יש הצעה להרחבת התחום. זה מתקדם לאט. אני חייב לתת פתרון לכל המשפחות, לכל הבתים, מחוץ לתחום השיפוט וגם בפנים, לבתים שלא מאושרים".

יו"ר הוועדה, ח"כ עמאר: "ידוע לך כמה קנסות משלמים?" בשארה מארון: "בין 10,000 ל-100,000, תלוי בגודל המבנה ובאזור הבניה, אם בפארק, אם בתחום השפוט. היום יש פחות קנסות".

דאלית אל כרמל

יו"ר הוועדה ח"כ עמאר: "מתי נראה תכנית מאושרת שתכלול את כל הבתים?" בשארה מארון: "אני מקווה שהרחבת תחום השיפוט ופתרון חלופי לכביש העוקף יתנו מענה לקידום תכנית המתאר. אני מקווה שתוך 3-4 שנים, במקרה הטוב". יו"ר הוועדה ח"כ עמאר: "מאד מעודד. אני רוצה פתרונות. עד שהבתים יקבלו רישיונות יעברו 10 שנים. הבעיה לא נולדה אתמול. היא ידועה שנים".

בשארה מארון: "זה לא שאין התקדמות. יש 14 מתחמים מאושרים בשלבים שונים של תכנון ובניה. 300 יחידות לחיילים משוחררים במתחם 43 בשלבי הפקדה סופיים. עמק הזיתים א אושר ויש שם 350 היתרי בניה. עכשיו אנחנו בתכנון ראשוני של עמק זיתים ב".

 

שימו לב למצגת

{YouTubeVideo id=90Nj7UactPM}

תגובות

10. דלאויי חור לפני 7 שנים
אין עוד מקום למצב הקיים
9. אבא לפני 7 שנים
רפיק בעצמו תקלה לכולם בדליה
8. חסוני לפני 7 שנים
רפיק נכשל
7. חלבי טוב לפני 7 שנים
רפיק לא תרם כלום לכפר
6. חלבי לפני 7 שנים
רפיק תעשה חשבון נפש
5. דלוני לפני 7 שנים
כבר התחיסתי לזה
4. אמיר לפני 7 שנים
הפתרון נמצא וצריך לאמצו
3. בעל אדמה לפני 7 שנים
מדאיג מאוד
2. סמי לפני 7 שנים
אתר ענייני
1. וחמד לפני 7 שנים
עצוב מרפיק

מומלצים