מתקני הקונדנסט כאן בדליה ועוספיה יושנים

שני הכפרים דליה ועוספיה נמצאים בתוך הסכנה מחגית חלק נפגע באדמות ושום דבר לא מעיר את קברניטי הישוב, במגידו מתנגדי הטיפול בגז ביבשה הגישו עתירה לבג"צ. לפרטים

07.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מתקני הקונדנסט כאן בדליה ועוספיה יושנים

רבים מתושבי דאלית אל כרמל ועוספיה שצינור ומתקני לאחסון קונדנסט יחסלו להם את האדמות לחלוטין היום מבנים טוב ששום מחיר לא יפצה אותם ואת האזור לאחר שהקונדנסט יעבור, היום בעלי האדמות מבינים עד כמה הסכנה קשה בכל האזור.

ישובי כל האזור הכרמל הדרומי נלחמים ובדליה מוכנים לשתוק העיקר לקבל תגמולים, זה מה שאמר ראש המועצה למצלמת פורטל הכרמל, ובעוספיה הביעו שיצטרפו לתביעות ועד כה לא שמענו חדש.

כנראה שרק בדיקה מעמיקה לחשוף את אחוז החולים שנדבקו במחלה בשנה וחצי האחרונות במיוחד באזור כפרי הכרמל, אז יתכן שהציבור יתעורר ויבין שחובה על כולם ללחוץ ולא להסכים להקים מתקנים לאחסון קונדנסט באזור המיועד אלא רק בים.

מתנגדי הטיפול בגז ביבשה הגישו עתירה לבג"צ כנגד הקמת מתקן לאחסון קונדנסט באתר חגית, תוצר נלווה לטיפול בהפקת גז שהינו חומר מסוכן

הועדה לרישוי גז אישרה מסמך עקרוני להקמת מתקן לאחסון קונדנסט באתר חגית למרות שתוכנית המתאר הארצית לטיפול בגז ,בכל הנוגע לטיפול בגז קבעה עדיפות לטיפול בגז בים ולמרות שבתמהיל המועצה הארצית לא אושרה הקמתו של מתקן זה.

אליקים

לאור  זאת, מועצה אזורית מגידו, היישוב בת שלמה והעמותה להגנת הסביבה כרמל מנשה, הגישו עתירה לבית המשפט העליון בדרישה כי המועצה הארצית תקבע בתמהיל את המיקום לטיפול בקונדנסט וזאת בהתאם לעקרונות שנקבעו בתכנית המתאר הארצית שלפיהם לפיהם אחסון הקונדנסט צריך להתבצע בים.

נזכיר כי בפסק דין בבג"צ מדצמבר 2015  קבעה בג"צ

1. כי על המועצה הארצית להוסיף הוראה מפורשת  בתוכנית המתאר לטיפול המתאר לפיה תינתן עדיפות לטיפול בגז בים (תמ"א 37/ח)
2. כי על המועצה הארצית לאשר את תמהיל הטיפול בגז, לרבות מתן אישור חריג להקמת מתקן יבשתי.

חגית

לאור העדיפות שהורה בג"צ לעגן בהוראות התוכנית לטיפול בים, רק טעמים כבדי משקל שלטענת העותרות אינם מתקיימים, יכולים להביא למתן אישור זה.

איציק חולבסקי ראש המועצה מגידו: "מועצה אזורית מגידו ממשיכה להוביל מאבק נחוש יחד עם עמותת התושבים והישוב בת שלמה למניעת הקמת מתקני אחסון קונדנסט באתר חגית, במסגרת זו הגשנו עתירה לבג"צ בשבוע שעבר, המועצה תמשיך להתנגד בתכיפות ובעקביות לכל מהלך שעלול להפוך את אתר חגית לאזור שעלול לסכן את איכות החיים של תושבי המועצה והאזור כולו".

תגובות

מומלצים