הפקות בר מצוה בכותל המערבי

אחד האירועים המרגשים והמשמעותיים ביותר עבור הרבה מאוד משפחות בישראל זהו ציון בר המצווה בכותל המערבי. הרבה מאוד משפחות מגיעות לצומת הזו כאשר ניצבות בפניהם שאלות רבות.

07.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הפקות בר מצוה בכותל המערבי

איך מתנהל הטקס בכותל המערבי? מה כדאי מה צריך לדעת מראש? מי יהיה הרב שילווה את הטקס? באיזו מסעדה כדאי לאכול לאחר הטקס? ישנם עוד שאלות, כמו היכן ניתן להחנות את האוטובוס או את המכוניות של הבאים לטקס ועוד – ועוד.

לשם כך ישנן חברות הפקה המציעות הפקות בר מצוה בכותל. הניסיון הרב שבאמתחתם יכול לסייע רבות בתכנון נכון של האירוע.

טקס עליה לתורה בכותל המערבי

אין ספק שמרכז האירוע של בר המצווה בכותל זוהי העלייה לתורה. נכון שיהיו כאלה שישלבו את האירוע בסיור מיוחד במנהרות הכותל או בעיר העתיקה וברובע היהודי, או שיהיו כאלה שימשיכו את החגיגה במסעדה אך בדרך כלל על העלייה לתורה אף אחד לא יוותר. אז לאחר שהנער השקיע ימים ולילות בשינון טעמי המקרא, והוא יודע היטב לברך את ברכות התורה, תבחרו ביום בו יש קריאת התורה בתפילת שחרית, בדרך כלל בימי שני וחמישי אך גם בראש חודש. אם תגיעו בשעות הבוקר עד לשעה 11:00 יוכל הילד לעלות לתורה ולזכות במטח סוכריות לאחר מכן. ימים אלו מטבע הדברים עמוסים יותר בגלל אירועי בר המצווה לכן, השתדלו להקדים על מנת שתמצאו מקום טוב על יד המחיצה כדי שגם נשות ובנות המשפחה תוכלנה להשתתף מעזרת הנשים באירוע ואף לזרוק סוכריות על החתן ולעודד אותו...

איך יש להכין את נער הבר מצוה לטקס?

מלבד האימונים איך להתחמק ממטח הסוכריות, יש להתאמן ולהתכונן היטב מראש על שינון של ברכות התורה, סדר הנחת התפילין וכמובן בשינון טעמי המקרא של הפרשה הנכונה לאלו הנוהגים שחתן בר המצווה קורא בעצמו את הפרשה. כדי שהחתן יהיה מוכן לרגע הגדול, עליו להתחיל בהכנות ובשינון מספר חודשים מראש. בקהילות רבות נהוג כי 30 יום לפני היום הגדול בו ייכנס הנער לנועם עול תורה ומצוות, הוא כבר מתחיל בהנחת התפילין מידי בוקר. כך שכאשר הוא מחויב להניח את התפילין מידי בוקר בתפילת שחרית, הוא כבר בקי ויודע לעשות זאת כראוי על פי כל דקדוקי ההלכה.

מידע והכוונה של הקרן למורשת הכותל

מעבר למידע ולסיוע שאנו מגישים במסגרת הפקות בר מצוה בכותל, ישנו גם הקרן למורשת הכותל שמפעילה עמדת הכוונה ומידע ברחבת הכותל ומסייעת בכל הדרוש בטקס בר המצווה. אם זה בהנחת התפילין ואם זה בברכות התורה בעת העלייה לתורה של חתן בר המצווה. בנוסף, יעניק רב הכותל, תעודה אישית לחתן שבחר לחגוג את האירוע בכותל.

בר מצווה בכותל זהו אירוע חשוב מעין כמוהו ולשם כך אנחנו כאן ומציעים לכם סיוע בהפקת הטקס על פי מיטב המסורת.

 

בר מצווה

תגובות

מומלצים