לראשונה קנסות על תברואה והשלכת פסולת בג'סר אל זרקא

חברי המועצה המקומית ג'סר אל זרקא: "קבענו קנסות גבוהים במטרה לחנך", מזכיר המועצה חאלד ג'רבן: "אנחנו צמאים לצו הזה, בעיקר לבעיות תברואה והשלכת פסולת בניין.

09.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לראשונה קנסות על תברואה והשלכת פסולת בג'סר אל זרקא

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה פה אחד את בקשת שר הפנים לצו המועצות המקומיות (עבירות קנס), התשע"ו 2016- ג'סר אל זרקא.

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) שניהל את הדיון: "הכל מתחיל מחינוך מהבית ומבית הספר. בישוב שלי- עראבה ניקו רק לפני מספר ימים מאות צעירים את הכניסה בהתנדבות וזה המודל הרצוי. אני מברך את המועצה שהתאחדה קואליציה ואופוזיציה ונמליץ כוועדה על שלושה חודשים בהם לא תאכפו את הצו אלא תפעלו בהסברה".

מזכיר המועצה המקומית ג'סר אל זרקא, חאלד ג'רבן: "אנחנו צמאים לצו הזה, בעיקר לבעיות תברואה והשלכת פסולת בניין. נפעל בראש ובראשונה בהסברה בבתי ספר, חוגי בית ובמתנ"ס".

סמי, חבר מועצת ג'סר אל זרקא: "הקנסות לא יוציאו את ג'סר אל זרקא משלל המפגעים אבל זה יהיה כלי נוסף בהרתעה ובמניעה. יש לנו 14,000 נפשות עם 600 דונם נטו לדיור וללא תחנת מעבר לפסולת גושית. נוכח המצב המחפיר סביבתית, אנחנו מועצה גרעונית עם אמצעים דלים ופינוי האשפה מצטמצם רק לפינוי אשפה ביתית. קבענו קנסות גבוהים במטרה לחנך".

חברת הכנסת ענת ברקו (הליכוד) הציעה לקבוע תקופת מעבר של שלושה חודשים בהם לא יינתנו קנסות ואמרה כי "יש כאן גישה נכונה של לקיחת אחריות ברמה המקומית". עוד אמרה כי חשוב שחלק מהפקחים לא יהיו מהיישוב עצמו: "אנשים מתפשרים כי לא נעים להם".

הצו יהיה תקף בתוך 30 יום מפרסומו ברשומות.

תגובות

מומלצים