לראשונה משרד החינוך יפרסם ממוצע ציוני הבגרות בחלוקה לבתי הספר

עו"ד נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע: "בחודשים האחרונים מפרסם משרד החינוך מדדים רבים להערכת בתי הספר עבור ציבור ההורים והתלמידים".

10.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לראשונה משרד החינוך יפרסם ממוצע ציוני הבגרות בחלוקה לבתי הספר

מהתשובה עולה כי בחודשים הקרובים לקראת חודש מאי צפוי המשרד לפרסם לראשונה את ממוצע ציוני הבגרות, בחלוקה לבתי הספר.

עו"ד נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע: "בחודשים האחרונים מפרסם משרד החינוך מדדים רבים להערכת בתי הספר עבור ציבור ההורים והתלמידים. בשל כך ראינו לנכון לבקש מהמשרד גם את נתוני ממוצע הבגרויות במקצועות החשובים ביותר, אשר יעידו גם הם על הישגי בתי הספר השונים. תגובת משרד החינוך מבשרת כי העניין נמצא בעבודה ולראשונה צפויים הציונים להתפרסם בחודשים הקרובים. אנו נמשיך לעקוב ונוודא עבור הציבור שאכן המידע מתפרסם".

התנועה לחופש המידע פנתה במכתב למשרד החינוך ובקשה את נתוני ממוצע הבגרויות במקצועות מתמטיקה, אנגלית והיסטוריה.

למכתב

הנדון: בקשה לפי חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998

בקשה זו עוסקת בקבלת מידע הנוגע לממוצעי הציונים בבחינות הבגרות הארציות. בהתאם לחוק חופש המידע, התשנ"ח¬-1998 (להלן: "החוק") אבקש לקבל לידי את הנתונים הבאים לגבי השנים 2012-2015 כולל:

1. ממוצע הציונים של כל בחינות הבגרות המשוקלל של כל בתי הספר בארץ לפי החתכים הבאים: חתך בית ספרי (שם בית הספר) וחתך עיר או מועצה אזורית ממוצע הציונים שהושגו בעיר או במועצה.

2. ממוצע הציונים של בחינות הבגרות במקצוע מתמטיקה של כל בתי הספר בארץ לפי החתכים הבאים: חתך מספר יחידות לימוד, חתך בית ספרי (שם בית הספר) וחתך עיר או מועצה אזורית ממוצע הציונים שהושגו בעיר או במועצה.

3. ממוצע הציונים של בחינות הבגרות במקצוע אנגלית של כל בתי הספר בארץ לפי החתכים הבאים: חתך מספר יחידות לימוד, חתך בית ספרי (שם בית הספר) וחתך עיר או מועצה אזורית ממוצע הציונים שהושגו בעיר או במועצה.

4. ממוצע הציונים של בחינות הבגרות במקצוע היסטוריה של כל בתי הספר בארץ לפי החתכים הבאים: חתך בית ספרי (שם בית הספר) וחתך עיר או מועצה אזורית (ממוצע הציונים שהושגו בעיר או במועצה).

כרמל

למען נוחות הצדדים, אבקש כי המידע יימסר בקבצים דיגיטליים נוחים לעיבוד כדוגמת אקסל.

כאמור לפי סעיף 6(ב) לתקנות חופש המידע (אגרות), תשנ"ט-1999, התנועה לחופש המידע היא עמותה רשומה כמשמעותה בחוק העמותות, התש"ם-1980 שהציגה אישור ניהול תקין, הפועלת לקידום מטרה ציבורית ועל כן פטורה מתשלום אגרת בקשה. אני מתחייבת לשלם אגרת טיפול והפקה עד לסכום של 150 ש"ח, ובכל מקרה בו יידרש על-ידכם סכום גבוה יותר, נדרשת מראש הסכמתי להמשך הטיפול בבקשה.

להזכירכם, על פי חוק חופש המידע עליכם להשיב לבקשה זו בהקדם האפשרי ולא יאוחר משלושים יום מעת קבלת בקשה זו. כמו כן, חריגה מהמועדים הקבועים בחוק לא תאפשר גבייה של אגרת טיפול והפקה.

תגובות

מומלצים