הדרוזים הוגדרו בתקציב המדינה בשני מקומות אלה

על פי החלטת ממשלה נקבעו יעדי התעסוקה למגזר הערבי לשנת 2020, יעד שיעור התעסוקה שנקבע לנשים ערביות בגילאי 25- 64 לשנת 2020 הוא 41 אחוזים, זאת לעומת שיעור התעסוקה לשנת 2015 העומד על 32.3 אחוזים.

11.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הדרוזים הוגדרו בתקציב המדינה בשני מקומות אלה

על פי החלטת ממשלה נקבעו יעדי התעסוקה למגזר הערבי לשנת 2020 .

יעד שיעור התעסוקה שנקבע לנשים ערביות בגילאי 25 – 64 לשנת 2020 הוא 41 אחוזים, זאת לעומת שיעור התעסוקה לשנת 2015 העומד על 32.3 אחוזים. היעד שנקבע לגברים ערבים בגילאים האמורים הוא 78 אחוזים לעומת שיעור התעסוקה לשנת 2015 העומד על 76.1 אחוזים.

בהמשך לקביעת יעדי התעסוקה, עבודת מטה שבוצעה במשרדי הממשלה הובילה לגיבושה של החלטת ממשלה נוספת שעניינה פעילות הממשלה לפיתוח כלכלי באוכלוסיית המיעוטים בשנים 2016 – 2020 .

ההחלטה קובעת שינוי מהותי במנגנוני ההקצאה בתקציב המדינה, כך ששיעור משמעותי מהתקציב שאינו פוחת משיעורם באוכלוסייה הכללית ייועד לטובת אוכלוסיית בני המיעוטים. בין היתר, התבצעו שינויים בתחום החינוך וההשכלה הגבוהה, התשתיות והתחבורה, תחום התעסוקה והמסחר ותחום הדיור.

השינוי האמור במנגנוני ההקצאה נקבע בהתבסס על מיפוי הפערים הקיימים בתחומים השונים. דוגמה לכך הוא הפער בתחום התחבורה הציבורית, שבו עלה כי מספר נסיעות האוטובוס השבועיות הממוצע לתושב במגזר הערבי עומד על כ 17- אחוזים בלבד בהשוואה לתושב במגזר היהודי.

בתחום החינוך שיעור הזכאים לבגרות איכותית בחברה הערבית עומד על 23 אחוזים בלבד לעומת 47 אחוזים ביתר האוכלוסייה. פערים אלו מהווים חסמים משמעותיים לשילוב מיטבי של המגזר הערבי בתעסוקה ובכלכלה.

בתחום התעסוקה הוחלט לקדם מספר צעדי מדיניות בעלות תקציבית של מאות מיליוני שקלים בשנה. בין הצעדים ניתן למנות את הקמתם והפעלתם של למעלה מ 20- מרכזי הכוון תעסוקתי ייעודיים למגזר הערבי בשיתוף עם ארגון הג׳וינט, הרחבה משמעותית של מערך התחבורה הציבורית ביישובים הערביים, קידום צעדים מבניים לשיפור מערכת החינוך במגזר הערבי, יישום תכנית רוחבית לפיתוח ולהשלמת פיתוח של אזורי תעשייה ותעסוקה במגזר הערבי, הרחבת מערך החינוך הטכנולוגי לנוער ערבי; סיוע להשמת האוכלוסייה הערבית בהיי-טק ופיתוח תכניות ייעודיות נוספות לעידוד תעסוקת המגזר הערבי.

זאת, לצד שריון של לפחות 25 אחוזים מתקציב הבינוי למעונות יום ליישובים של בני המיעוטים.

הקצאת משאבים זו נובעת מההבנה כי שילובה של האוכלוסייה הערבית בתעסוקה הכרחית לשם הגדלת הרווחה ושיפור רמת החיים של אוכלוסיית המיעוטים עצמה, וכי היא משפיעה באופן ישיר על צמיחת המשק כולו תוך צמצום הפערים החברתיים.

השקעה תחבורתית ביישובי המיעוטים במסגרת תכנית החומש לכבישים הרחבה בהמשך הפרק( הוקצה תקציב ייעודי של 80 מיליון ש״ח לשנה לכבישים חוצי יישובים במגזר המיעוטים. תקציב זה מתווסף אל תקציבים עירוניים של 220 מיליון ש״ח בשנה לכבישים עירוניים במגזר המיעוטים בשנים 2017 ו 2018- .

תקציבים אלו נועדו ליישם את מדיניות הממשלה, כפי שהתקבלה בהחלטה לשילוב כלכלי של אוכלוסיית המיעוטים בישראל, לתקן את מנגנוני ההקצאה הממשלתיים העיקריים לכלל יישובי המגזר הערבי, הדרוזי והצ׳רקסי.

קידום פיתוח ביישובי המיעוטים במסגרת יישום החלטת הממשלה לעניין יישובי המיעוטים בשנים 2017 ו 2018- יפעל המשרד לקידום הסכמים אסטרטגיים עם 15 רשויות מקומיות ביישובי המיעוטים לתקצוב, תכנון, הקמת מוסדות ציבור וסבסוד פיתוח 233 עיקרי התקציב 2017 ו 2018-ביישובים אלו, למול התחייבות של הרשות המקומית לקדם את התכניות למגורים בשטחה ולפתח את הקרקע בלוחות זמנים מוגדרים.

כמו כן, במסגרת יישום החלטת הממשלה לעניין יישובי הדרוזים, יפעל המשרד בשנים 2017 ו 2018- לפיתוח המרקם הוותיק ביישובי הדרוזים באמצעות הקמת מוסדות ציבור ופיתוח תשתיות ותיקות ותשתיות תומכות בנייה חדשה

 

קישור ל: "לאן נעלמו 20 מיליארד שקל בתקציבי הממשלה?".

קישור ל: "איך מקימים מאפס תשתית עירונית של מים וביוב?".

תגובות

מומלצים