רס"ן אילן נפתלי מלחמה או רעידת אדמה?

ראש ענף אוכלוסייה במחוז חיפה פיקוד העורף רס"ן אילן נפתלי בראיון לפורטל הכרמל, מתייחס לסכנות ומדבר על ההכשרה בין פיקוד העורף למכינה קדם צבאית ולאזור כפרי הכרמל.

18.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רס"ן אילן נפתלי מלחמה או רעידת אדמה?

להערך לסכנות מכל הבחינות ולכל המצבים, חשיבות עניין המוכנות זה להצטייד בדברים החיוניים ביותר לשעת צורך, כולל התקשורת הזמינה בעת אסון.

הציבור נדרש לערנות ולהדרכה ולשם כך פיקןד העורף פועל בקרב האוכלוסיה המקומית באמצעות הרשויות ואחראי הביטחון כולל המכינה הקדם צבאית בדאלית אל כרמל להערך ולהיות מוכנים.

רס"ן אילן נפתלי ראש ענף אוכלוסייה במחוז חיפה פיקוד העורף, מכין את האוכלוסייה לחירום במחוז חיפה, אומר לנו:"אנחנו מכינים את האזרחים, משרדי הממשלה, להכשיר אותם למצבי חירום, מחוז חיפה זה מחדרה ועד עכו".

רס"ן אילן נפתלי: "במגזר הערבי אנחנו עם אותם הנחיות ויעדים כמו במגזר היהודי, אנחנו עושים הדרכות ומתאימים את זה למאפיינים, בכדי ליצור את האימון בצורה אפקטיבית, אנחנו מדריכים בכמה דברים רשויות, אנחנו עושים תרגילים והכנות, לעובדי העירייה ראש העיר והמנהלים הבכירים, לכל בתי הספר היסודיים ויחד עם משרד החינוך מלמדים את המורים, כלים איך ללמד את הילדים, מתרגלים ירידה למקלטים, עם משרד הרווחה עוזרים בהדרכות למוסדות מיוחדים".

רס"ן אילן נפתלי:"אנחנו חיים באזור שיש בו הרבה איומים, אבל אנחנו מקווים שלא נראה אירועים קשים, אנחנו נערכים לכל מני ארועים, במקום כמו דאלית אל כרמל ועוספיה שזה אזור הררי, מוקף יערות עם בניה נמוכה וחלקה בניה עתיקה, אנחנו עושים התאמה לפי המאפיינים שיש, בדליה אנחנו יחד עם המכינה הקדם צבאית כרם אל עושים איתם הכשרה של צוותי סער סיוע עצמי ראשוני, מלמדים את החברה האלה חילוץ ועזרה ראשונה, ע"מ שידעו לתת מענה במהירות, כל מי שעושה את ההכשרה הזו בין יומיים לשלושה, במסגרתה מגיעים ממד"א ונותנים להם הכשרה של מגיש עזרה ראשונה, מגיע אדם ממכבי אש ומלמד אותם על כיבוי שריפות, הרעיון הוא שאותו אדם בכל מצב ידע מה לעשות ויתן מענה טוב בנוסף לידע שהם מקבלים בכל נושא ונושא".

רס"ן אילן נפתלי

שאלה: מה יקרה אם מערכות התקשורת נופלות והקליטה נפגעת, איך ניתן להתקשר עם האזורים האחרים במרחב?

רס"ן אילן נפתלי: "יש לנו מערכות רדיו כמו במשטרה אנחנו מחזיקים מערכות שלא תלויות בסלולאר, יש את המירס
יש את המערכות של הקשר הפנימי ,ועוד".

שאלה:"האם אנחנו בפני משהו שלא מספרים לאזרחים?

רס"ן אילן נפתלי: "אנחנו חיים באזור מורכב במיוחד בשנים האחרונות, אני לא מכיר שום דבר שמצריך כוננות ספיציפית, אבל חשוב להיות מוכנים להחזיק בבית דברים שטוב שיהיו בבית, חלק גדול מהאנשים מתאמנים ונערכים בבית וחלק לא".

רס"ן אילן נפתלי:"השיתוף והעבודה יחד עם המכינה הקדם צבאית הדרוזית, היא דוגמא למופת, זה דבר מדהים גם שיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות והקב"טים של שני הישובים, יש שיתוף פעולה מצוין שראוי להערכה".

תמונות לתרגיל הסע"ר שקיים פיקוד העורף לחניכי המכינה הקדם צבאית הדרוזית בדאלית אל כרמל.

 

תרגיל הסע"ר

תגובות

מומלצים