קידוח בטון - נקודות שכדאי לדעת

קידוח בטון הוא למעשה הפעולה של יצירת חורים במבנים העשויים מבטון. הבטון עצמו נחשב לחומר חזק ועמיד, ולכן משמש לבניית מבני מגורים, מבני תעשייה ובנייני מגורים שונים.

20.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קידוח בטון - נקודות שכדאי לדעת

מדובר למעשה בתערובת של צמנט, מים וחול, המהווה חומר בנייה מצוין ויעיל. לרוב הבטון משולב עם מוטות ברזל שמטרתם לייצב את הבניין ולהעניק לו חוזק ויציבות נוספת. לכן הפעולה של קידוח או ניסור בבטון נחשבת לפעולה לא פשוטה, הדורשת לא מעט מיומנות וכלים מקצועיים. היום רוב פעולות הקידוח נעשות באמצעות יהלום, הנחשב לחומר החזק ביותר בטבע, המסוגל לחתוך כל חומר אחר. מקדחת יהלום משמשת ליצירת חורים אנכיים בקיר והן ליצירת חורים אופקיים ברצפה או בתקרה של המבנה המיועד לשיפוץ.

קידוח בטון לממד – כל הדברים שחשוב לדעת

היום בארץ כל בית וכל מבנה ציבורי חייב שיהיה לו ממד למקרה של מלחמה או התקפה אווירית. אך על מנת ליצור את הממד, יש צורך לקדוח בבטון כדי לאפשר פתח לדלת ולחלונות המצויים בפנים. הדרך האופטימלית ביותר ליצירת פתחים אלו היא באמצעות שימוש במקדחת יהלום, המאפשר עבודה מדויקת ומהירה ללא יצירת ענני אבק או מטרדי רעש לשכנים. הקידוח במקדחת יהלום אינו יוצר נזק לסביבה ואינו גורם ליצירת סדקים במבנה שעליו עובדים, ולכן נחשב לשיטת העבודה המועדפת ביותר.

למעשה מקדחת יהלום משמשת לחיתוך וניסור בבטון בעומק של מטר וחצי ואף יותר, ולכן מתאימה במיוחד לצורכי קידוח בטון לממד. הממד חייב להיות עשוי משכבות רבות של בטון בתוספת למוטות ברזל שונים, המבטיחים את החוזק והעמידות של המבנה מפני גורמים עוינים.

לכן הפעולה של קידוח בטון חייבת להיעשות על ידי כלי עבודה המתאים למשימה, שאינו יצור נזק למבנה עצמו ויבטיח עבודה מדויקת ויעילה.

לסיכום, קידוח בטון היא פעולה החייבת להיעשות אך ורק על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים. לא כל אחד יש לו את הידע והכלים הדרושים לצורך עשיית עבודות שיפוץ בסדר גודל הזה. לכן חשוב לעבוד אך ורק עם אנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים, בעלי המלצות וחוות דעת חיוביות וכמובן וותק וניסיון בתחום.

קידוח בטון

תגובות

מומלצים