טניס שולחן ספורט שמתאים לכולם

טניס שולחן הוא ענף ספורט מאוד גדול ומפותח בישראל. אמנם, לא שומעים עליו הרבה בתקשורת, אבל בשנים האחרונות חלה התפתחות ענפה בתחום בארץ

21.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
טניס שולחן ספורט שמתאים לכולם

מדובר בענף ספורט שהוגדר כספורט אולימפי בשנת 1998, ומאז ספורטאים משתתפים בהרבה מאוד תחרויות בענף, לרבות אליפויות יבשתיות, אליפויות עולם, גביע עולמי, ליגות יבשתיות וארציות וכמובן באולימפיאדה.
הפינג פונג הישראלי

הרבה מאוד אנשים מכנים את המשחק טניס שולחן בשמו הנפוץ "פינג פונג". שם זה ניתן לו כחיקוי של הקול שנשמע כאשר הכדור פוגע במחבטי השחקנים. ישראל משתתפת באולימפיאדה גם בתחום זה, וממוקמת זה שנים רבות בשליש הראשון של העולם. נבחרות הנוער הישראליות מגיעות להישגים גבוהים מאוד, מה שמעיד על כך שטניס שולחן אפשר להתחיל לשחק כבר בגיל צעיר ומשם – השמיים הם הגבול.

איך משחקים טניס שולחן?

במשחק טניס שולחן יכולים לשחק שני שחקנים זה מול זה, ויכולים לשחק שני זוגות זה מול זה. יש לכל שחקן מחבט ויש כדור, והם ניצבים זה מול זה כשביניהם שולחן פינג פונג שולחן ירוק אשר שני חצאיו מופרדים באמצעות רשת.

המטרה היא לחבוט בכדור כך שהוא יעבור את הרשת ויפגע פעם אחת בצד של היריב (במכה הראשונה הכדור צריך לחבוט קודם בצד של המגיש), ולצבור 21 נקודות. הנקודות נצברות כאשר היריב לא מצליח לחבוט בכדור או כשהכדור שמגיש היריב לא פוגע בשולחן. מדובר במשחק מאוד מהיר, המחייב ריכוז רב כדי להבין לאן יגיע הכדור ולהצליח לחבוט בו ולהעבירו לצד של היריב.

כל היתרונות של טניס שולחן

למשחק טניס שולחן יש הרבה מאוד יתרונות, ביניהם:

● שיפור סיבולת לב-ריאה – אמנם המשחק לא מצריך ריצה למרחקים וגם לא ביצוע פעילות אירובית קשה, אבל הוא בהחלט מצריך לזוז ממקום למקום במהירות ולכן הוא תורם לפיתוח סיבולת לב-ריאה.

● שיפור הקואורדינציה – בגלל העובדה שצריך להבין בדיוק לאן יגיע הכדור ולחבוט בו אל עבר נקודה שבה יהיה ליריב הכי קשה לענות, משחק טניס שולחן דורש קואורדינציה מפותחת מאוד.

● שיפור היציבה – המשחק מחייב את השחקנים לשמור על יציבה זקופה ודרוכה, וכך תורם מאוד לייצוב הגוף ולהחזקה נכונה שלו.

● חיזוק הביטחון העצמי – משחק פינג פונג בגיל הצעיר תורם מאוד לשיפור הביטחון העצמי של  הילדים. הדבר קורה כי כאשר משחקים טניס שולחן מפתחים הכרה ביכולות הפיזיות והאינטלקטואליות, ומקבלים ביטחון גדול יותר לעמידה מול אנשים.

● פיתוח משמעת עצמית – משחק טניס שולחן דורש לדעת לעמוד בתנאי לחץ ולפעמים גם להשתלט על דחפים מסוימים (כמו להכות בכדור בצורה חזקה מדיי כשהוא קפוץ גבוה) – לטובת ההצלחה העתידית.

● הנאה גדולה – משחק טניס שולחן לא רק מפתח יכולות אסטרטגיות וביטחון עצמי, אלא גם, ואולי בעיקר, מספק הרבה מאוד זמן של הנאה לשחקנים.

כל היתרונות הללו של המשחק הופכים אותו לכזה שאפשר לשחק כבר מגיל צעיר ולהמשיך לשחק בשביל הכיף, או להפוך את ההנאה למקצוע ולהצטרף לקבוצות ולתחרויות.

אין ספק, שמדובר באחד מהמשחקים הספורטיביים המהנים והמפתחים ביותר, ואם גם אתם רוצים ליהנות – אף פעם לא מאוחר להתחיל. בהצלחה!

טינס שולחן

תגובות

מומלצים