אנחנו לא שעיר לעזאזל של המיעוטים בישראל!

מישהו יכול להסביר לי כיצד דלתות משרדי הממשלה נפתחות לכרמיאל ולכפרים לא אושר מתאר מעולם, כיצד דואגים לחוק הסדרה לעמונה ומנגד הורסים בית של חייל משוחרר ומסכן! איפה הצדק והשכל הישר!

21.11.2016 מאת: מוניר דאהר
אנחנו לא שעיר לעזאזל של המיעוטים בישראל!

התבשרנו היום שהרסו בית של חייל דרוזי משוחרר שנבנה ללא היתר בכפר חורפיש. אני לא רוצה לנגן על זה שהדרוזים משרתים בכוחות הביטחון ומגיע להם יותר.

כאזרחי מדינת חוק, שומה עלינו לציית לחוקיה. יחד עם זאת, בלתי אפשרי לסכור את פינו נוכח חוסר השוויון והצדק ולהתנהג בשובה ונחת כאילו שפר חלקנו והכל כשורה.

ממשלות ישראל מתייחסות לעדה כאזרחים סוג ב' :הם אומרים תבן אין ניתן ,ולבנים אומרים לנו עשו !

מישהו יכול להסביר לי איפה החייל המשוחרר הזה יבנה את ביתו. הרי אין לממשלה תכנון להתחלות בניה בכפרים, אין כפר שמתארו הורחב בחמישים השנים האחרונות, איפה ההתחשבות בגידול הטבעי והתפתחות הכפרים.
מנגד אני מתגורר סמוך לכרמיאל ורואה כיצד נכבשות הגבעות מסביב לעיר ונבנות שכונות לתפארת הכוללות כבישים, פיתוח, גינון, מגרשי משחקים, בתי ספר ועוד.

מישהו יכול להסביר לי כיצד דלתות משרדי הממשלה נפתחות לכרמיאל, ולכפרים לא אושר מתאר מעולם. כיצד דואגים לחוק הסדרה לעמונה ומנגד הורסים בית של חייל משוחרר ומסכן! איפה הצדק והשכל הישר!

מוניר דאהרבתוך כך, אין לצעירים בכפרים איפה לבנות והלחוצים בונים על אדמותיהם הפרטיות ובאין ברירה, בונים ללא היתר מאחר ולא דאגו להתחשב בגידול הטבעי ולהרחיב את המתאר, בגלל מדיניות לא מובנת שהושרשה בשנות השבעים של ייהוד הגליל ובניית מצפים מסביב לכפרים כדי למנוע את התרחבותם.

הפתרון חייב להיות הרחבת המתארים ומתן חלקות לבנייה לזוגות הצעירים(בדרך כלל, מאדמות שהופקעו מהכפרים).

לעדה היקרה שלי, לאחי אני כותב ומפציר: אל תתנו הזדמנות למחפשי רעתנו להסית ולרקוד על הדם. אנחנו חייבים להשתנות מפנים ולהתלכד. אין מקום למחפשי הקרדיטים והכיסאות, אין מקום לרעות בשדות של זרים.

לא מעניינת אותנו רעידת האדמה באיטליה ולא ההאשמות ההדדיות, מי צדק מחברי הכנסת המכהנים, לגבי סימון התקציב לדרוזים בספר התקציבים. במקום להתלכד ולוודא שהתקציבים מסומנים לטובת הדרוזים ולפעול להשגת כל החסר, אתם טוחנים מים בהבלי כבוד וקרדיט.

אני מתפלא על מקבלי ההחלטות ושיקול הדעת של הקברניטים. האם עושים מהדרוזים שעיר לעזאזל לכל המיעוטים במדינה למען יראו וייראו!

בתוך כך, הכנסתם אלפי שוטרים לפקיעין וכמעט נעשה שם טבח, ומנגד מפחדים לכנס לכפרים אחרים שהפשע משתולל בהם, והם מחוץ לתחום.

אתם הורסים בית לחייל משוחרר, כאשר בכל הגליל יש אלפי בתים ללא היתר, וביהודה ושומרון יש מאחזים רבים שעלו על הקרקע ללא שום היתר וחוק.

איפה הממשלה והממשל. כיצד להסביר לילדנו שיש ממשלה בירושלים ותדאג לכל אזרחיה.

ממשלת ישראל מקצה תקציבים שונים ובפערים ניכרים בהשוואה בין הישובים היהודים לדרוזים. לנו אומרים : תבן אין ניתן ,ולבנים אומרים לנו עשו !

מספר התושבים הדרוזים בישראל כשליש מגודלה של העיר ת"א , לא ייתכן שהם מהווים עול על תקציב המדינה. הצדק חייב להראות ; לא יתכן שתקציב הגינון של עיר בישראל יהיה יותר גבוה מתקציב לישובי הדרוזים.

לא יתכן שיהיו שכונות בלב הישובים הדרוזים ,במאה ה-21 ,שלא מחוברות לחשמל, מים והכבישים אינם מעובדים.

מאסנו מההבטחות של קברניטי המדינה שמבקרים בכפרים (בדרך כלל לפני בחירות) ודבש וחלב תחת לשונם, זה נהנה וזה לא חסר ומצבנו מחמיר מהפח אל הפחת.

הבית שנהרסאני מאשים את ממשלת ישראל בקיפוח העדה הדרוזית!

אני מאשים את ממשלת ישראל באי מתן אישורים להרחבת המתאר של הישובים הדרוזים!

אני מאשים את ממשלת ישראל בהזנחת הישובים הדרוזים מבחינת תשתיות ומתקנים ציבוריים.

אני מאשים את ממשלת ישראל באי הקצאת תקציבים לישובים הדרוזים בכל התחומים-תשתיות, חינוך, רווחה , תעשייה ותיירות.

אני מאשים את ממשלת ישראל במצב החינוך המתדרדר במערכת החינוך של הישובים הדרוזים.

אני מאשים את ממשלת ישראל בפגיעה במוטיבציה ,אצל הצעירים הדרוזים ,בקיום חובותיהם האזרחיות.

אני מאשים את ממשלת ישראל בהפיכת הדרוזים לאזרחים סוג ב'.

אי אפשר ללכת במטמונים ולטעות כמקל של סומא שמגשש באפלה ללא כוון. אנחנו לא מקבצי נדבות .שבענו מס שפתיים ונמלאו אוזננו לשמוע הבטחות וסיסמאות ריקות מתוכן.

אנו דורשים בתוקף להיות אזרחים שווים בזכויות כפי שאנחנו שווים בחובות.

בלתי אפשרי לסכור את פינו נוכח חוסר השוויון והצדק , להצהיל פנים ולהתנהג בשובה ונחת כאילו שפר חלקנו והכל כשורה. מיותר לציין שאנו דורשים ברית חיים והצדק חייב להראות.

מוניר דאהר, סא"ל במיל' לשעבר עובד משרד החוץ, בעל דעה, פרשן ומשורר.

תגובות

3. דרוזי אמתי לפני 7 שנים
המדינה אשימה
2. דן לפני 7 שנים
למר מוניר
1. אחמד לפני 7 שנים
מעשה טיפש

מומלצים