האם הריסת הבית של סרחאן תפתור בעיות תכנון של כפרים אחרים?

הפגישה של ההנהגה הדתית הדרוזית וראשי הרשויות עם השר כחלון שבאו בדרישה למתן אפשרות להרחבת גבולות הכפרים כמקובל בחוק התכנון וזה ניתן ומצד שני למנוע קולות שפתאום קוראים לערביות.

21.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האם הריסת הבית של סרחאן תפתור בעיות תכנון של כפרים אחרים?

ראש העדה השיח' מוופק טריף יחד עם ראשי הרשויות הדרוזיות מופיד מרעי, וגיה כיוף, והיב חביש, ביאן קבלאן ומעדא חסבאני, נפגשים עם שר האוצר משה כחלון לדון בהריסת הבית בחורפיש, ואיך ניתן להסדיר את סוגיית הבניה בכפרים הדרוזים שלא יפגעו עוד אזרחים שבנו ללא היתר.

מעניין מה השר כחלון יבטיח להנהגה הדרוזית, והאם הפגישה הזו תהיה פריצת דרך להרחבת הכפרים הדרוזים?.

הסערה התחילה לאחר הריסת בית שנבנה ללא היתר כאשר בעליו ידע מראש שזה מה שיקרה, הבעלים ראייק סרחאן תושב חורפיש שנשפט בעבר והיה במעצר על אותה עבירה בבית אחר שבנה, פתאום נשמעים קולות שכל מה שתרמה העדה הדרוזית למדינת ישראל הולך לטמיון.

העדה הדרוזית היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ותרומתה לביטחון גבולותיה חקוקה בסלע.

שלטונות משרד הפנים והאכיפה לא עשו מספיק כדי לסדר את הכפר הדרוזי שהלך ונבנה במשך שנים ללא תכנון בצורה פרטיזנית, ובלילה אחד המדינה באה ורוצה לעשות סדר תכנוני, בצדק, אבל המדינה לא לוקחת בחשבון שהכפר הדרוזי התפתח על אדמות פרטיות ולא אדמות מדינה.

החלטת בית המשפט

עכשיו כאשר מתרחש מקרה ראשון של הריסת בית בכפר דרוזי, קמים כל מיני צעקנים ומתראיינים לתקשורת הערבית כאילו שזו בעיה עדתית והקרע עם המדינה נפתח ועמוק ומדמם וכו... עכשיו שיח' טריף וראשי הרשויות יצטרכו להדוף את הקיצוניים שקוראים לערביות ולאלה שרוצים במדינת החוק.

כדי לפתור את הבעיה צריך להיות אמיצים ולתכנן בצורה אחרת.

הדרוזים והשר
חורפיש

תגובות

7. טרקטור לפני 7 שנים
את מי
6. מי דאליה לפני 7 שנים
חברי המכביסה
5. סמי לפני 7 שנים
ימים יגידו
4. דתי לפני 7 שנים
בהצלחה וכל הכבוד
3. סמי לפני 7 שנים
המדינה גזענית ולא רוצה אותנו
2. חלבי לפני 7 שנים
הגיע הזמן לראות סדר בכפרים שלנו
1. מבין עניין לפני 7 שנים
אנחנו לא עברייני בנייה.....

מומלצים