סמ"ר עידן סוארי הציל ילדה בת 3

הצד האנושי וההכשרה המקצועית כחובש, סמ"ר עידן סוארי משתף אותנו ברגעים בהם הבחין בילדה הפלסטינית במחסום קלקיליה כשהיא בידי אימה מפרפרת כתוצאה מחנק, עידן לא מתבלבל ומשחרר את הגוף הזר מגרון הילדה, סרטון

28.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סמ"ר עידן סוארי הציל ילדה בת 3

בסרטון מבחינים באבא של הילדה שמודה לאלוהים ולעידן שנתן לילדה חיים חדשים, משמעות ידע בסיסי או מקצועי בהצלת חיים הוא שם המשחק, אבל לשם רכישת הידע צריך ללמוד, המקרה שלפנינו היה יכול להסתיים ברע מאוד אם עידן לא היה מבחין בילדה ברגע הנכון אחרי שדרכי האוויר שלה נסגרו, הילדה לא הייתה בין החיים, או במקרה הטוב הייתה הופכת לצמח מפגיעה קשה במוח שהחמצן והדם לא זרמו בגוף.

סמ"ר עידן סוארי בן 21 מרמת גן התגייס בנובמבר 2013 לחיל התותחנים, ביום הגיוס ביקש להחליף שיבוץ והעבירו אותו להיות לוחם מעברים.

עידן ביקש לעבור מהמעברים ושובץ כשוטר צבאי בקריה, הוא שירת שם שנה ושוב ביקש לחזור לגדודי המעברים, בשל תחושה של פספוס תפקיד משמעותי.

סמ"ר עידן שובץ מחדש בתעוז פלוגת איתן, עידן חושב שכל התפקידים בחיל משמעותיים במיוחד התפקיד שלו כלוחם בגדודי המעברים של המשטרה הצבאית.

בהיותו בתפקיד במחסום בקלקיליה ליד צופים וממש כמה מטרים מהמחסום יש צריף של בדואים, הוא שמע משפחה שלמה יוצאת מהבית ומתחילה לצעוק, ראה שהאמא מחזיקה ילדה כבת 3 מכחילה ולא נושמת, רץ לעברם ועשה היימליך לילדה (פעולה להוצאת גוף זר) ובעצם הציל את חייה של הילדה, לאחר המקרה האמא הודתה לעידן והוא הרגיש סיפוק אדיר.

עידן סוארי הילדה ואביה

עידן: "לא חשבתי על כלום חוץ מלהציל את חייה של הילדה, באותה רגע מתמקדים בלהציל חיים ולא בשום דבר אחר".

יש לציין כי עידן התנדב לפני הצבא שנתיים במד"א וטיפל במקרים כאלה בעבר, וגם בפלוגה הוציאו אותו לקורס חובשים.

עידן: "יצא לי לעשות החייאות נפלאות במסגרת ההתנדבות במד"א, אם הייתי מגיע דקה וחצי אחרי כבר לא הייתי מוצא אותה בהכרה".

"יש קשר תמידי עם המשפחה הזו שמתגוררת סמוך למחסום, הם תמיד עוברים ומעבירים דברים שהם קונים לבית דרך המחסום". 

עידן: "אנחנו שוטרי המעברים מגנים על חיי אזרחי המדינה כל הזמן, מסכלים את הפיגועים ומשתדלים לשמור על מרקם חיים תקין עם האוכלוסייה המקומית".

 

 {YouTubeVideo id=3lM5DuOfbhg}

תגובות

מומלצים