מעבר דירה כך תעשו זאת נכון

מעבר לבית חדש הוא עניין מרגש במיוחד, אך ההכנות לרגע המאושר מלוות לעיתים בלחץ נפשי רב, קשיים, מכשולים ותחושת מועקה תוך רצון עז להיות כבר אחרי הבלגן.

28.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מעבר דירה כך תעשו זאת נכון

אז זהו, שאפשר גם אחרת. בעזרת תכנון חכם, לוח זמנים מסודר וגישה נכונה, מעבר דירה לא חייב להיות סיוט בדרך לחלום הגדול. בשורות הקרובות נראה כיצד גם המעבר שלכם יכול לעבור בצורה חלקה ונעימה יותר. 

לוח הזמנים ותחילת האריזה 

הבסיס לכל מעבר דירה הוא לוח זמנים מסודר עם דגש מיוחד על התחלת ההערכות למעבר זמן מספיק לפניו. הזמן הנכון לתחילת ההערכות תלוי בפרמטרים רבים, בראשם גודל הדירה, כמות החפצים שיש להעביר, צפיפות לוח הזמנים היומי שלכם ועוד. באופן כללי, ניתן להתחיל את המסע ארבעה – חמישה שבועות לפני: רכשו אריזות קרטון, ניירות דבק וציוד אריזה, ערכו סקר שוק לגבי חברות הובלה, החלו לארוז פריטים וחפצים להם לא תזדקקו בתקופה שעד למעבר – קצת בכל יום, וכו'. לצורך העניין אף תוכלו להיעזר בחברה מקצועית שתפקידה למיין ולארוז את כל החפצים בצורה מושכלת ביותר. 

חברת ההובלות

ליבו של תהליך מעבר הדירה הוא בחירת חברת ההובלות (אם כמות החפצים מועטה, ניתן לעשות זאת באופן עצמאי באמצעות חברות השכרה לרכבים המיועדים להעברת חפצים). מאות חברות הובלה פועלות בישראל והבחירה באחת מהן עבור מעבר דירה לא פשוטה כלל וכלל. מעבר לעניין המחיר (פערים של עד עשרות אחוזים בין החברות השונות) חשוב לתת את דעתכם על רמת ההתנהלות של החברה. משיחת הטלפון, דרך המפגש המקדים ועד להצעת המחיר, תגלו הבדלים משמעותיים בין חברות שמשדרות חובבנות וחוסר רצינות, לצד אחרות בהם הכל מתקתק כמו שצריך. בררו את כלל הפרטים, קטנים כגדולים, ביניהם עניין הביטוח, מספר העובדים, שעות העבודה, מה המחיר כולל וכדומה. 

רשימת מטלות וגישה חיובית 

נקודה חשובה נוספת התורמת למעבר דירה קליל היא עריכת לוח מטלות מסודר בכתב. תנו לעצמכם משימות אריזה וארגון בכל יום או בימי סוף השבוע, ואל תשכחו לסמן "וי כאשר המשימה מולאה בהצלחה. תתפלאו לגלות עד כמה הפיכת אתגר משימתי ארוך ומורכב כמו מעבר דירה לעשרות משימות קטנות ופשוטות מקלה משמעותית על התהליך. אפרופו סדר, חשוב במיוחד גם עניין הסדר הפיסי. רשמו בגדול על כל ארגז מה הוא מכיל (לא רק בצד אחד שלו), סדרו בצורה הגיונית ולא בגדים עם מכשירי חשמל וציוד רחצה יחד, השאירו פינה באחד החדרים בו אתם פחות משתמשים לטובת הארגזים והקרטונים והימנעו ממצב בו במשך כמה שבועות ארגזים ממלאים כל פינה בבית. ערכו גם רישומים מדויקים ככל האפשר של תכולת הארגזים וכל אלמנט-סדר אחר שיסייע לכם באריזה ובפריקה. והכי חשוב, בואו בגישה נכונה. אל תיקחו שום דבר באופן קשה מדי. ראו בתקופה זו הרפתקה זמנית שבסופה מחכה לכם פרק חדש ונפלא בחיים.   

מעבר דירה

תגובות

מומלצים