יו"ר קק"ל דני עטר: "על כל עץ שנשרף אנו ניטע שניים"

בכנס שדרות לחברה התייחס יו"ר קק"ל דני עטר לאסון השריפות, למשבר הדיור ולחשיבות החינוך הבלתי פורמאלי בישראל, "מדיניות הממשלה פועלת לבנות מאות אלפי יחידות דיור במרכז הארץ"

29.11.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יו"ר קק"ל דני עטר: "על כל עץ שנשרף אנו ניטע שניים"

דני:"בעצם הממשלה מעבירה מסר לתושבי המדינה אין לכם מה לחפש בפריפריה, הדרך היחידה לפתור את משבר הדיור היא שממשלת ישראל תכריז על תוכנית רוחבית שמטרתה להביא חצי מיליון תושבים חדשים לגליל, ומיליון תושבים חדשים לנגב".

כחלק מהמחויבות העמוקה של קק"ל לחינוך הבלתי פורמאלי בישראל, הקימה קק"ל אוהל צעירים בנושא החינוך הבלתי פורמאלי במסגרת כנס שדרות לחברה.

באוהל, נערך פאנל בנושא החינוך הבלתי פורמאלי כמנוע צמיחה בפריפריה והתקיימו שולחנות עגולים לקידום הנושא, במסגרת הפאנל, הציג יו"ר קק"ל, דני עטר, את ההשקעות של קק"ל בתחום.

בנושא שריפות היער שהתחוללו בשבוע שעבר ביערות השונים בארץ, עטר סיפר על האחריות של קק"ל ליערות: "עובדי קק"ל הנפלאים עבדו מסביב לשעון ולא היו מוכנים ללכת הביתה, כי הם יודעים שכל דונם שנשרף צריך בין עשר לחמש עשרה שנות שיקום".

על שאלת השיקום ענה עטר: "אנו בקשר עם רוב הקהילות היהודיות בעולם, שמחוברים לישראל ורוצים לתרום ולעזור לשקם. על כל עץ שנשרף, קק"ל תינטע השנה שניים ! נוציא את עם ישראל, ואת חניכי החינוך הבלתי פורמלי ברחבי הארץ, ליערות לנטוע עצים חדשים על אלו שנשרפו. יחד עם חניכי המכינות, תנועות הנוער וארגוני הנוער, ניכנס לכל מקום שנשרף ונניע את תהליך השיקום. כבר בשבוע הבא מתנדבי קק"ל יתחילו את פעילותם, ואני בטוח שנצליח לצבוע את ישראל בירוק מחדש".

יו"ר קק"ל דני עטר

בנוסף, הסביר עטר את החשיבות של החינוך בפיתוח הפריפריה ואת הקשר של קק"ל: "החינוך הוא מרכיב מרכזי בחזון של קק"ל, לצד פיתוח וחיזוק הפריפריה. קק"ל מחברת בין שני הערכים האלה, ומקדמת את שניהם על ידי השקעה ניכרת בפעילויות חינוך בלתי פורמאלי לילדי הפריפריה".

יו"ר קקל עטר השתתף גם במליאה המרכזית שדנה בנושא הדיור ואמר: "הגליל והנגב הם האזורים החלשים של מדינת ישראל ולצערי הפערים רק הולכים וגדלים. הדרך היחידה לפטור את משבר הדיור, היא שממשלת ישראל תקבל החלטה שהיא מרכזת את כל הכוחות והמאמצים לנושא זה, ומכריזה על תוכנית רוחבית שמטרתה להביא חצי מיליון תושבים חדשים לגליל, ומיליון תושבים חדשים לנגב. אבל זה לא יכול לקרות כאשר שר השיכון מסורס, בטח אם מוציאים את ליבת העבודה של משרדו למשרד האוצר, ובטח אם הממשלה לא מגדירה זאת כיעד מרכזי. מדיניות הממשלה שפועלת לבנות מאות אלפי יחידות דיור במרכז הארץ, בעצם מעבירה מסר לתושבי המדינה אין לכם מה לחפש בפריפריה".

"קק"ל החליטה לקחת על עצמה את ההשתתפות במאמץ הלאומי ולסייע במשבר הדיור. אנחנו עושים את זה בבניית פרויקטים לדיור להשכרה ארוחת טווח, נותנים מענקים ושטחים לתוכניות בנייה ממשלתיות כמו מחיר למשתכן וגם בונים מעונות סטודנטים. אנחנו יכולים להניע את התהליך, אבל לא נוכל לקחת את חלקה של הממשלה, ולא נוכל להפוך זאת ליעד לאומי".

תגובות

מומלצים