כתב אישום נגד תושב אום אל פחם בגין הצתה

פרקליטות מחוז חיפה פלילי הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד עלי מחאג'נה, תושב אום אל פחם, בגין הצתה 3 עבירות לאחר שהצית אש במזיד ב-3 מוקדים בעירו.

01.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כתב אישום נגד תושב אום אל פחם בגין הצתה

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד טל עופר, עולה כי מספר ימים לפני יום מעצרו של הנאשם ועד המועד בו נעצר, פרצו דליקות רבות באזורים שונים ברחבי הארץ, שכילו שטחים נרחבים של צמחיה וחורש וגרמו נזק רב לבתים ולרכוש, בין היתר בשל תנאי מזג  אוויר קיצוניים, רוחות חזקות ויובש.

בתאריך 25/11/16 או בסמוך לפני כן, גמלה בליבו של הנאשם החלטה להעלות אש בסמוך למבנים ולבתי מגורים בשכונת אל-דאהר באום אל פחם. לשם ביצוע ההחלטה הצטייד הנאשם במצית ויצא עמה מביתו.

סמוך לשעה 8:30  הנאשם הגיע לפאתי שכונת אל-דאהר, במקום בו קיימת צמחיה, בסמוך לבתים בשלבי בנייה, והדליק באמצעות המצית את הצמחיה במקום במזיד.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם התפשטה אש ונשרפו צמחיה וחורש במקום. הדליקה כובתה על ידי אנשי כיבוי אש והצלה אשר הוזעקו והגיעו למקום.

לאחר שהנאשם הבעיר את האש, הוא חזר לביתו וכעבור פחות משעה יצא שוב מהבית כשברשותו המצית. הנאשם הגיע  למקום בפאתי השכונה, במרחק של כ 250 מטרים ממקום ההצתה הראשון, בסמוך לבתי מגורים השייכים לשני תושבי האזור.

בבתי המגורים נמצאו באותה עת בעלי הבתים, ובביתה של אחת מהם שהה עימה בנה התינוק. במקום זה שילח הנאשם אש במזיד בדבר לא לו, באופן שהדליק באמצעות המצית צמחיה. כתוצאה ממעשיו של הנאשם התפשטה אש במקום, ונשרפו צמחיה וחורש.

הדליקה כובתה  על ידי כוחות כיבוי אש והצלה אשר הוזעקו והגיעו למקום, וזאת לאחר שתושבי הבתים פונו על ידי אנשי כוחות הבטחון למקום מבטחים.

הנאשם המשיך והלך בפאתי השכונה, במקום בו קיימת צמחיה, וכעבור שעה מההצתה הקודמת במרחק של כ-400 מטרים ממקום ההצתה הקודם, בסמוך לבתי מגורים השייכים לשני תושבים נוספים, שוב שילח אש במזיד בדבר לא לו, באופן שהדליק באמצעות המצית צמחיה.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם התפשטה אש במטע במקום, ונשרפו מס' עצים וצמחיה. הדליקה במקום כובתה על ידי כוחות כיבוי אש והצלה אשר הוזעקו והגיעו למקום.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם נשרף וכולה שטח של צמחיה וחורש בגודל של 2 דונם לערך, וחדר עשן למספר בתים סמוכים למוקדי ההצתות.

במעשיו המתוארים לעיל, שילח הנאשם בשלוש הזדמנויות אש במזיד בדבר לא לו, במטרה לפגוע באתר טבע, בצמחייה ועוד

תגובות

מומלצים