דיון על הקו הכחול והריסת 3 בתים נוספים בחורפיש

הועדה הארצית לתכנון ובניה תדון בעניינם של 3 בתים שנבנו בחורפיש לפני הרבה שנים וסומנו מעבר לקו הכחול, נציג הדרוזים בועד וגיה כיוף "לא ייהרס עוד בית בכפר דרוזי".

06.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דיון על הקו הכחול והריסת 3 בתים נוספים בחורפיש

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמינסקי כתב בדו"ח שלו: "אולם מוסדות הממשל הם כלים שלובים ואין כל מקום להפרדה כביכול תכנון לחוד ועבריינות לחוד, יידעו העבריינים כי הממשל אינו שוטה שבעולם שיורקים בפניו ובפני החוק ויש מי שיטעה לחשוב כי גשם נדבות הוא".

וגיה כיוףנציג הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות בועדה הארצית לתכנון ובניה וגיה כיוף שמגיע לוועדה באמונה שלמה שכבר שכנע את רוב חברי הועדה להתנגד להצעה שמביא מנהל התכנון ולא לאפשר להרוס בית נוסף בכפר דרוזי.

וגיה מבין את חומרת העניין וחובתו כנציג הרשויות בועד, להביא לתוצאות משכנעות, שהמדינה ומנהל התכנון יבינו את חומרת העניין והמצוקה שנמצא בה הכפר הדרוזי, ולא להסתכל כל הזמן שהדרוזים פורעי חוק ובנו לא חוקי.

וגיה מאשים את משרד הפנים ומנהל התכנון שלא עשה ויזם שום תכנון בעת שהאדמה הייתה פנויה ממבנים, וגיה מפנה אצבע מאשימה למשרדי הממשלה שיצטרכו היום לתקן את הטעות שהם גרמו בעבר.

הפגנה בחורפישוגיה: "אנחנו ראשי הרשויות שיזמנו את התכנון, תכננו כבישים והפקענו אדמות פרטיות לטובת התכנון המקומי, דוגמה אישית אנוכי שמשלם מחיר אישי של התכנון הזה, עכשיו באים להאשים אותנו שאנחנו פורעי חוק, כאשר בנינו על האדמות שלנו שהם מעולם לא באו לתכנן בהן, מה הם רוצים שאנשים לא יבנו משפחות ויתחתנו?".

בסוגיה של שלוש הבתים בחורפיש, וגיה טוען שהם נבנו לפני הרבה שנים, עוד לפני שסומן הקו הכחול, "המקום הזה כנראה נוח לירוקים ולכל האינטרסנטים להגיד שזה לא לבניה".

הפגנה בחורפישוגיה : "אם תהיה החלטה של רוב חברי הועדה לאשר את החלטת הועדה המשנית לתכנון להרוס את הבתים, אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש להיערכות חדשה, אני בינתיים עם ראשי הרשויות עבדנו קשה, כדי להביא החלטה טובה ואנחנו מתואמים עם כולם, מקווה שלא נצטרך לצאת למאבקים שאין צורך בהם כרגע".

לדברים שאמר לנו וגיה כיוף

 

{YouTubeVideo id=0QcOxkUKrOg}

תגובות

2. תושב לפני 7 שנים
האם החוק רק נגד הדרוזים
1. דרוזי לפני 7 שנים
מדוע שוב מופיד מסתיר את זה

מומלצים