הישגי התלמידים בישראל מהגרועים במדינות המערב

מדד מבחני פיזה מעלה תמונה עגומה, ברמת הקריאה, במדעים ובמתמטיקה בקרב תלמידי ישראל, הפערים בין תלמידים מתקשים למצטיינים הוא מן הגבוהים בעולם, משרד החינוך "מנהיגים מדיניות ברורה של צמצום פערים".

06.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הישגי התלמידים בישראל מהגרועים במדינות המערב

מבחני פיז"ה שנערכו בקרב תלמידי כיתות י' בשנה שעברה, מראים הידרדרות גדולה.

ממוצע הציונים בישראל עדיין נמוך מזה של מדינות OECD, הפערים בין תלמידים מתקשים למצטיינים הוא מן הגבוהים בעולם.

עוד עולה מן הנתונים כי במיקום הכללי בקריאה ירדה ישראל מן המקום ה-33 למקום ה-37

במתמטיקה עלתה ישראל מן המקום ה-40 למקום ה-39.

במדעים נותרו תלמידי ישראל במקום הארבעים.

שיעור התלמידים המתקשים גדול פי אחד וחצי מהממוצע.

הפערים בין המגזר היהודי למגזר הערבי נותרו גבוהים, וציוניהם של תלמידים יהודים גבוהים יותר.

כך גם ציוניהם של תלמידים מרקע סוציו אקונומי גבוה לעומת תלמידים מרקע נמוך.

משרד החינוך בתגובה "הפערים החברתיים-כלכליים בין אוכלוסיות מרקע גבוה לרקע נמוך עדיין משמעותיים וגבוהים. המשרד מנהיג מדיניות ברורה של צמצום פערים שתבטיח הזדמנות שווה לכל ילדה וילד. בהתאם לזאת, המשרד מיישם זו השנה השלישית את מודל התקצוב הדיפרנציאלי, אשר מקצה לטובת התלמידים מרקע חברתי-כלכלי נמוך יותר שעות לימוד. יישום המודל מצביע על כך, שהפערים בין התלמידים מרקע גבוה לרקע נמוך הצטמצם,  כפי שעלה מנתוני המיצ"ב האחרונים של תשע"ו. אנו מקווים כי מגמה זו תתחזק ובהמשך תבוא לידי ביטוי גם במבחנים הבינלאומיים הבאים".

שר החינוך נפתלי בנט: ״תוצאות המבחנים מדגישות את הצורך בצמצום הפערים בחינוך בישראל. המבחן שהתקיים חודשים ספורים טרם כניסתי לתפקיד שר החינוך מציג תמונה הדורשת שיפור משמעותי בהישגים הלימודיים ובצמצום הפערים בין חזקים לחלשים. עם כניסתי לתפקיד, קיבלתי החלטה להשקיע את מירב המשאבים בחיזוק לימודי המתמטיקה ובשיפור יכולת ההוראה בישראל. תוצאות מבחני המיצב שפורסמו בחודש שעבר מעידות כי לראשונה אנו מזהים צמצום פערים בחינוך. אולם הדרך עוד ארוכה ועבודה רבה לפנינו. נמשיך להשקיע בכך כל שניתן כדי שילדים באופקים, רהט יקבלו הזדמנות שווה לאלו ברמת השרון״.

תגובות

2. דלואני לפני 7 שנים
דליה
1. בשות לפני 7 שנים
לשפל

מומלצים