המוסד לביטוח לאומי יוכל לגבות חובות בדרכים נוספות

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה למוסד לביטוח לאומי לגבות דמי ביטוח באמצעות פקידי המוסד, ללא פניה לערכאות משפטיות, בנוסף, אישרה הוועדה לעקל רכב של חייב בדמי ביטוח גם אם הרכב חונה ברשות הרבים.

06.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המוסד לביטוח לאומי יוכל לגבות חובות בדרכים נוספות

במסגרת חוק ההסדרים: ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום למוסד לביטוח לאומי לגבות דמי ביטוח באמצעות פקידי המוסד, ללא פניה לערכאות משפטיות, במקרים נוספים על הקיים כיום:

1.מבעלי שליטה בחברה, אשר חברה שחייבת בדמי ביטוח, העבירה אליהם נכסים
2.במקרה של חברה שהתפרקה או העבירה את נכסיה לחברה אחרת שבעליה זהים או שהם קרוביהם

בנוסף, אישרה הוועדה לעקל רכב של חייב בדמי ביטוח גם אם הרכב חונה ברשות הרבים (ולא רק בחנייה הפרטית כפי שקיים כיום), וזאת בתנאי שאין מדובר ברכב של נכה ובתנאי שנעשו פניות והודעות לבעל הרכב החייב בטרם העיקול.

לדרישת יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), סעיפים אלה יאושרו כהוראת שעה למשך שלוש שנים ולא כחוק קבוע, ובתום שנתיים ידווח המוסד לביטוח לאומי לוועדת העבודה והרווחה על הצעדים שנקט. זאת בשל מה שכינה אלאלוף כ"צעדים דרסטיים מאוד". לדרישתו, נקבעו בחוק דרישות תפקיד הפקיד הגובה בביטוח הלאומי: עורך דין או רואה חשבון בעל נסיון של חמש שנים לפחות כפקיד גביה. 

בדיון קודם שנערך בנושא אמרה עו"ד כרמית נאור מהלשכה המשפטית במוסד לביטוח לאומי: "אנחנו מבקשים סיוע בגביית דמי ביטוח במקרים מאוד בעייתיים, כמו חברות שנסגרות ונפתחות לפרקים, וחברות חדשות שקמות במקומן עם חובות מאוד כבדים. נקפיד תמיד על התראות. אנחנו מוסד סוציאלי המעוניין להקל על האזרח".

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), אמרה בדיון קודם: " מדובר בהחמרות לא מידתיות ומאוד לא ראויות. אנחנו מאפשרים לביטוח הלאומי להכניס לנו יד לכיס ולעקל חשבונות וחפצים, בלי להוכיח שיש לנו חוב".

תגובות

מומלצים