קורס שחיטה למי הוא מתאים?

אנשים רבים שמחפשים את דרכם המקצועית ולשל אותה עם הקמת משפחה בישראל ולימודי תורה, יודעים שהדרך הטובה ביותר לעשות את היא ללמוד מקצוע יהודי נדרש, כזה שתמיד יהיה רלוונטי לחיים שלנו ויהיה לו ביקוש רב.

06.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון

מקצוע השחיטה מתאים לכל אדם שיודע לנהל את זמנו, לעמוד בהתחייבויותיו למשפחתו ולעצמו, וגם לעמוד בדרישות של הלימודים והחומר הרב, כמו גם עמידה במבחנים הנדרשים משוחט. הלימודים מחייבים גם כמובן עמידה בכל המבחנים המעשיים, ולכן קורס שחיטה מקצועי מתאים למי שרואה עצמו יכול לעמוד בכך ולקבל כתב סמיכה. הלימודים עצמם מתנהלים במוסד ידוע ומוכר, שקיבל את כל ההסמכות שלו הן מבחינה הלכתית והן מבחינות מקצועיות, והוא עומד בכל הדרישות הקפדניות ביותר שנדרשות משוחט בישראל הבקי בכל דיני השחיטה.

מה לומדים בקורס השחיטה?

דיני השחיטה מחולקים כמובן לנושאים שעליהם עומדים ולומדים במהלך קורס השחיטה. יש ללמוד כיצד לעבוד עם הסכין ולהשחיזו, כיצד לעבוד כשוחט במשחטות ובבתי מטבחיים, ללמוד דיני שהיה, דיני עיקור, מה פוסל את השחיטה כמו דרסה, כיצד להשחיז סכין שתהיה מסוגת לחתוך קנה וושט לפי ההלכה ולשחוט במקום הנכון כדי שהשחיטה תיעשה במקום הנכון, אומנות בדיקת הבהמה שלא תהיה טריפה, כלומר בדיקת סירכא בריאות בבדיקת פנים ובדיקת חוץ, וכיצד לעשות זאת במו פיכם וידיכם.

הקורס מבחינה הלכתית

כמובן שקורס השחיטה מתנהל על פי דיני השחיטה משולחן ערוך ושאר הלכות טריפה עם כל הרגישות ותשומת הלב המדוקדקת להכרת כל עולם הבהמות והעופות למיניהם. מכיוון שכך, מי שיכול להתקבל ולגשת לקורס שחיטה הוא אדם חרדי או די, או שומר מצוות או כזה שמוצא לו זמן ללמוד תורה או שמוכן לקבל על עצמו את תקנון הלימודים הייחודי. קורס שחיטה מחייב הקדשת זמן לשינון ולימוד ההלכות בבית והוכחת בקיאות בהן על בוריין גם בכיתה. הבריאות חייבת להיות תקינה משום שהידיים חייבות להיות יציבות כל הזמן בזמן העבודה, וכמובן שהאדם חייב להיות עמיד למראות השחיטה ואינו רגיש או פוחד מדם. שכר הלימוד גם הוא נושא נוסף שיש להסדירו ולעמוד בו.

יתרונות המקצוע

בזמנים שבהם יותר ויותר מסעדות ובתי אוכל ששומרים על כשרות נפתחים ברחבי הארץ לנוכח הגידול בביקוש והפופולריות של היגיינת המזון, אך טבעי הוא כי אדם הנדרש לפרנס את ביתו ומשפחתו ינהה אחר מקצועות הקשורים במזון ובשילוב עולם התורה וההלכה. אלה הם מקצועות נדרשים ביותר, וקורס שחיטה הוא אחד המבוקשים שיש לאורך זמן.

תגובות

מומלצים