רחל מתוקי מנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך הלכה לעולמה

בצער רב הודיע משרד החינוך על מותה של אשת החינוך ומנהלת מחוז חיפה רחל מתוקי ז"ל, אשר  נפטרה הבקר (ו') לאחר מאבק במלחמה קשה. רחל היתה בת 56 במותה, יהי זכרה ברוך.

09.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רחל מתוקי מנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך הלכה לעולמה

ההלוויה תתקיים ביום ראשון, ה- 11.12.2016, בשעה 11:30 בבית העלמין ביהושע (כפר סמיר) בעיר חיפה.

במסגרת תפקידה כמנהלת מחוז חיפה ומ"מ יו"ר המזכירות הפדגוגית הובילה רחל מתוקי שורה של תכניות חינוכיות, ואף היתה שותפה בכירה בוועדות משרדיות וציבוריות גדולות, בהן: 

התכנית הלאומית ללמידה משמעותית. רחל היתה שותפה בכירה בהובלת התכנית וביצירת חוקת זכאות חדשה לבגרות.

וועדת קבלה לאוניברסיטאות ולמכללות – רחל עבדה במשותף עם ועד ראשי האוניברסיטאות על גיבושו של מתווה חדש המאפשר לבוגרי מערכת החינוך להתקבל למוסדות אקדמיים על סמך תעודת הבגרות בלבד, ללא צורך בבחינה הפסיכומטרית.

הוועדה לתשלומי הורים בחינוך המוכר שאינו רשמי – רחל היתה שותפה בגיבושו של מתווה המגביל את גביית תשלומי ההורים בבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים. מתווה זה נועד ליצור הסדרה של נושא התשלומים במערכת חינוך זו.

אחד מהפרויקטים החינוכיים הגדולים אשר הובילה רחל כמנהלת מחוז חיפה הוא קונגרס הנוער בונים חברת מופת 2048. הקונגרס עוסק בחיזוק השותפות שבין תלמידים יהודים וערבים, חילוניים ודתיים. הפרוייקט הפך למסורת במערכת החינוך של מחוז חיפה. הקונגרס  מתכנס מדי שנה בשנה.


לפני כניסתה למשרד החינוך כהנה רחל מתוקי בתפקידי חינוך נוספים: ראש מערכת החינוך והתרבות בעיריית חיפה (2010-2005),  ומנכ"לית קריית החינוך עתידים באור עקיבא (2005-2000).


במסגרת התפקידים הללו הובילה רחל בין היתר את התכניות למניעת נשירה וקידום ההישגים הלימודיים. באור עקיבא היא הצליחה להביא את העיר להישגים לימודיים משמעותיים והעמידה את שיעור הזכאים לבגרות על 100%.

בעקבות עבודה החינוכית הענפה, זכתה רחל מתוקי בושרה של פרסי הצטיינות, בהם:

פרס עובדת מצטיינת נציבות שירות המדינה, מנהלים בדרג הבכיר במשק (בשנים 2014-2015).

פרס עובדת מצטיינת בדרג הבכיר משרד החינוך (בשנים 2014-2015).

פרס עובדת מצטיינת מנכ"לית משרד החינוך למנהלים בדרג הבכיר ביותר במשרד (בשנים 2015-2016).

בתקופה האחרונה נלחמה מלחמה הרואית במחלה קשה, מותה היכה כרעם ביום בהיר, יהי זכרה ברוך.

רחל מתוקי

תגובות

מומלצים