סקירת תשתית אינטרנט: מידע חשוב על מהירות הדור הרביעי בישראל

האינטרנט עבורנו כיום הוא כמו אוויר לנשימה, כמעט כל פעולה שאנו עושים במהלך היום יום קשורה ומתבססת באופן כזה או אחר על האינטרנט ובהחלט אפשר לומר שללא הרשת בטלפון הנייד או המחשב היינו אבודים.

11.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סקירת תשתית אינטרנט: מידע חשוב על מהירות הדור הרביעי בישראל

תשתית אינטרנט היא למעשה הבסיס לכל הודעה שאנחנו שולחים, לכל מייל שאנחנו קוראים, לכל תמונה או סרטון שאנחנו מעבירים, לכל משחק שאנחנו משחקים, לכל מידע שאנחנו קולטים ולמעשה מדובר בצעד הראשון כדי שנוכל ליהנות מכל מה שנראה לנו כיום מובן מאליו לחלוטין. תשתית אינטרנט משתרגת כל הזמן, אנחנו עדים בכל יום לקדמה נוספת ואם בעבר היינו מרוצים ומסופקים ממהירות מסוימת שהתשתית מאפשרת לנו הרי שכעבור מספר חודשים, בוודאי מספר שנים אותה מהירות מרגישה לנו איטית ביותר.

מהירות הדור מהרביעי בישראל מאפשרת לנו חוויית גלישה אחרת לגמרי, חוויית גלישה שבה אנו יכולים לעשות את כל מה שיכלנו לעשות לפני אבל הרבה יותר מהר. הדור הרביעי מאפשר לנו להעביר נתונים בצורה מהירה וקלה יותר, להוריד סרטים וסרטונים במספר שניות ולשחק במשחקים או להיכנס לאתרים כבדים שמכילים כמות נתונים גדולה וכבדה. כולנו רוצים אינטרנט שעובד מהר, שלא נתקע ושבמספר שניות אנחנו מקבלים את מה שביקשנו, תשתית אינטרנט של סלקום זו הדרך של כולנו להגיע לזה ביעילות ובפשטות וליהנות מחוויית גלישה שונה לגמרי.

מהירות זה כל הסיפור – מהפכת התשתית בישראל כבר כאן

הכול בחיים זה שאלה של צורך ושל סיפוק הצורך. אם בעבר לא היינו זקוקים למשחקים שיעבירו לנו את הזמן או לחיפוש מידע במספר שניות או לשליחת סרטון למספר אנשים במקביל הרי שהיום מדובר בפעולות יום יומיות שכולנו מבצעים. הצורך הזה נולד כתוצאה מהקדמה המתפתחת ומהמהירות שהרגילו אותנו וכיום הצורך לאינטרנט מהיר אפילו יותר עולה כל הזמן.

תשתית אינטרנט צריכה לספק לנו את הבסיס לגלישה מהירה שבה אנחנו לא צריכים להתעכב ולא צריכים לחכות הרבה זמן כדי לקבל את מבוקשנו. אותה מהירות כיום הייתה מבחינתנו נחשבת לחלום רטוב לפני שנתיים או שלוש, כיום זה נראה לנו לגיטימי ואפילו יותר מכך.

היום אנחנו לא יכולים לדמיין את עצמנו חוזרים לתקופה שכדי לשמוע שיר באינטרנט היינו צריכים להמתין לפעמים עשר דקות, זה נראה לנו כמו הזיה ממש, אפשר רק להניח שגם בעוד כמה שנים אותן פעולות שאנחנו מבצעים כיום בעזרת האינטרנט ייראו לנו אותו דבר בדיוק.

מהירות היא שם המשחק בכל מה שקשור לתשתית אינטרנט, אנחנו לא מוכנים להסתפק במהירות בינונית או איטית, אנחנו רוצים שהכל יקרה מיד עם לחיצת הכפתור שלנו ולמרות שזה כבר קורה כיום אנחנו יודעים ומבינים שתמיד יכול להיות טוב יותר. אפשר להגדיר את שיפור ושדרוג המהירות באינטרנט כמהפכה של ממש אבל בהחלט אפשר גם לומר שהמפכה עדיין בעיצומה.

תשתיות אינטרנט

תגובות

מומלצים