תושב דליה לשעבר מואשם ברצח ענאן חכרוש ז"ל

כתב אישום בגין רצח הוגש נגד קטין בן 17 תושב כפר כנא, הנער, יתום מאב, נולד בכפר דלית אל כרמל, אחרי מותו של אביו בתאונת עבודה לפני יותר מ-10 שנים, עברו הוא ואחיו עם אמם האלמנה, לכפר כנא.

12.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תושב דליה לשעבר מואשם ברצח ענאן חכרוש ז"ל

הרצח בכפר כנא: המניע נותר עלום

פרקליטות מחוז צפון הגישה אתמול (ראשון, 11.12) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד נער כבן 17 תושב כפר כנא, בגין רצח תושב כפרו בן ה-48, המנוח ענאן חכרוש ז"ל.

בנוסף, הוא מואשם בעבירות נלוות של נשיאת והחזקת נשק, יריות באזור מגורים והיזק בזדון לרכב, כולן קשורות לאותו אירוע.

הנער, יתום מאב, נולד בכפר דלית אל כרמל. אחרי מותו של אביו בתאונת עבודה לפני יותר מ-10 שנים, עברו הוא ואחיו עם אמם האלמנה, לכפר כנא, שם התגוררו בשכונת ח'לה, בדירה בקומה התחתונה בבית הסבא - אביה של אמו

 המנוח ענאן, חשמלאי במקצועו וקרוב משפחה שלהם, הוא גם בן אחותו של ניצב ג'מאל חכרוש, המוסלמי הבכיר במשטרת ישראל ומי שעומד בראש המינהלת לשיפור השירות לחברה הערבית.

ענאן שהתגורר אף הוא בשכונה, נהג לעזור למשפחת האלמנה בת ה-42 ונהג לבצע עבודות חשמל בביתה ללא תמורה. כך גם בבוקר שבת ה-19 לנובמבר, הוא הגיע לבית והתקין מונה לדוד החשמל, בסיועו הנער. לקראת סיום הוא התקשר לבתו והודיע לה שהוא יוצא לדרך לאסוף אותה מביתם.

בפרקליטות טוענים כי בלבו של הנער גמלה ההחלטה להמית את המנוח וטוענים כי הסיבה לכך לא נודעה. על פי כתב האישום על מנת לממש את זממו, הוא הצטייד באקדח אותו החזיק ללא רישיון, יצא את הבית במהלך העבודה וארב במטע הזיתים הסמוך המשקיף על הדרך היחידה המובילה מבית משפחת הנער לבית משפחת המנוח.

סמוך לשעה 10:20, יצא החשמלאי מהבית בג'יפ היונדאי שלו, וחלף בכביש הסמוך למטע. על פי כתב האישום הנער ירה לעברו שלוש יריות מן האקדח במטרה לגרום למותו. מכתב האישום עולה כי אחת מהן פגעה בחכרוש, בחלק האחורי של ראשו. רסיסי הקליע חדרו למוחו וגרמו למותו, בו במקום. ירייה נוספת פגעה בדלת הרכב וירייה שלישית חדרה דרך חלון הנוסע הפתוח ופגעה בשמשה הקדמית של הרכב.

צוות מד"א הוזעק למקום והעביר את ענאן חכרוש לבית החולים פוריה, תוך ניסיונות החייאה. רופאי בית החולים קבעו את מותו זמן קצר לאחר הגיעו. כוחות משטרה גדולים זרמו לכפר, סגרו את הזירה והחלו לבצע פעולות חקירה ראשוניות. במקביל הוזעקו למקום כוחות משטרה מיוחדים בהם מעבדת זיהוי פלילי ניידת וחוקרי זירה.

החקירה הוטלה על מחלק הרצח ביחידה המרכזית של המחוז הצפוני, תחת איפול. גם האלמנה ואחיו של הנער הנאשם, נעצרו בעקבות הרצח בחשד למעורבות באירוע, אבל שוחררו לאחר זמן קצר.

בחקירתו במשטרה דבק הנער לגרסה לפיה היה בבית בעת האירוע הטראגי והגיע לזירה רק לאחר הירי. הפרקליטות טוענת כי הוא נמלט מהמקום תוך שבדרך החביא את האקדח וכי לאחר כשעה וחצי, במהלכה נע והסתתר באיזור הכפר, הוא התקשר לאמו, אשר באה ואספה אותו ברכבה משכונת "בנה ביתך" אל זירת הרצח, שם העמיד פנים כי הוא אחד מעוברי האורח שנקלעו למקום.

עו"ד סעיד חדד, שמייצג את הנער מטעם הסניגוריה הציבורית, מזכיר כי מדובר בקטין ללא עבר פלילי כלל. הוא הדגיש כי הנער מכחיש את החשדות וכי מסר את גרסתו להשתלשלות האירועים אותו יום. "אנחנו ממתינים לקבל את חומרי החקירה ולאחר שנלמד נגיב לאישומים", הוסיף. 

התובע עו"ד אור לרנר ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנער עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

זירת הרצח

תגובות

5. عسفيا לפני 7 שנים
الله الحامي
4. זר לפני 7 שנים
עוד רוצח מכפרי הכרמל
3. כרמלי לפני 7 שנים
לא תושב
2. דלייה לפני 7 שנים
מסכנים האנשים הללו
1. דלאוי לפני 7 שנים
לאן להגענו להרוג

מומלצים