תכנית החומש של הכפרים הדרוזיים והצ'רקסיים בסכנת היעלמות

עוד פעם רואים פירות חילוקי הדעות או העמדות או משחקי האגו בין חברי הכנסת הדרוזים בכנסת, שלא מביאים את התוצאה הרצויה לעדה והיא עיגון תכנית החומש בבסיס התקציב הדו שנתי למדינה.

13.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תכנית החומש של הכפרים הדרוזיים והצ'רקסיים בסכנת היעלמות

בתחילת השבוע הגיש הח"כ חמד עמאר הצעת חוק לוועדת השרים לענייני חקיקה לפיה תכנית החומש למגזר הדרוזי והצ'רקסי תעוגן בבסיס התקציב ובמהלך ישיבת ועדת השרים ביום ראשון, נציג האוצר התחמק מתשובות בלשון המעטה ולא הציג את המספרים שהיו אמורים לעבור במסגרת התכנית. השאלה למה ???? אז האם זהו הסימן שמוכיח כי התכנית תיעלם כלא הייתה?.

לאחר ויכוח בתוך ועדת השרים החליטה, שרת המשפטים איילת שקד לדחות את הדיון בהצעת החוק בשבועיים, כלומר 5 ימים בלבד לפני אישור התקציב הדו שנתי, הדחיה הזו מסמנת על התנגדות באוצר ובממשלה על ביצוע תכנית החומש לדרוזים ולצ'רקסים .

זה מנוגד למה שהצהיר שר האוצר משה כחלון לאחרונה, שהוא הולך לבצע מהלך היסטורי לעדה הדרוזית והחליט לעגן את תכנית החומש בבסיס התקציב לפי בקשתו של הח"כ אכרם חסון שלא יצטרכו ראשי המועצות לחפש נדבות אצל השרים בשנתיים הבאות על מנת  לקבל את הכספים המגיעים לנו מהתוכנית.

אז אם נציג האוצר התחמק מלתת את המספרים האמורים בתוכנית אז כנראה עדיין לא קיבל הנחיות משר האוצר לבצע את הטמעת התוכנית של הדרוזים בתוך התקציב .והשאלה למה??? מהדהדת לפתחו של שר האוצר כחלון .
ועליו לענות עליה בהקדם כדי שיוכיח את אמינותו כלפי הציבור הדרוזי או להפך .

אסור לו לדחות את החלטתו לימים האחרונים אם אין מניעה מבחינתו לעגן את התוכנית בבסיס התקציב ושיוכיח שהוא מיישם מה שהוא מצהיר כלפי הציבור הדרוזי ,וכלפי הח"כ אכרם חסון איש מפלגתו של מר כחלון.

על חברי הכנסת הדרוזים להתאחד בדרישה הזו כגוף אחד, כדי להוציא לפועל החלטה היסטורית זו ויפה שעה אחת קודם .

וגיה כיוף, נוהאד משלב ארכיון

תגובות

2. יוסף לפני 7 שנים
תוכנית חומש אין
1. محلل سياسي לפני 7 שנים
مواطن يفهم

מומלצים