מרתון של בכירי התכנון להסדרת התכנון בכפרים הדרוזים

הלילה הסתיימה לה פגישה עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמיניץ שמשגר את שירה ברנד מ"מ מנהלת מינהל התכנון הארצי לעוספיה לפגישות עם הרשויות הדרוזיות לבקשת שיח' טריף וגיה כיוף והיב חביש וזיאד דגש.

14.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מרתון של בכירי התכנון להסדרת התכנון בכפרים הדרוזים

תכנון הבניה בכפרים הדרוזים עלה על שרטון, פתאום כולם מתעוררים ומבינים שיש בכפר הדרוזי בעיה קשה של מחסור בדירות, אין אדמות מדינה ואילו שבנו על אדמתם נתקלים ביד קשה, משפטים וקנסות גבוהים ובמקרה של חורפיש הריסת בית, למדינה אין שום מתן פתרון לקרקעות חדשות או יזמות לבניה ציבורית.

הפגישה עם עו"ד ארז קמיניץ המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, התקיימה הלילה ביוזמת שיח' מוופק טריף, בהשתתפות ראשי הרשויות וגיה כיוף, והיב חביש, זיאד דגש ובכירי משרד התכנון הארצי.

דרישת ההנהגה הרוחנית בראשות השיח' טריף וההנהגה הפוליטית, להסדיר את  כל הבניה בכפרים הדרוזים ולאשר את כל הבתים הבנויים כיום ולהכניסם לתוך התכניות, כך דרש השיח' מוופק מהיועץ המשפטי שנתן קווים להמשך הדרך.

הישיבה

היועץ המשפטי עו"ד קמיניץ, משגר לפגישות מרתון עם ראשי הרשויות הדרוזיות בשלושה שלבים בעוספיה, את שירה ברנד מ"מ מנהלת מינהל התכנון שהחליפה את בינת שוורץ, היא תקיים פגישה עם חמש ראשי רשויות דרוזיות, כל פגישה תארך שעתיים, כך סוכם בין שיח' טריף למשנה ליועץ המשפטי.

יש לציין כי בתחילת נובמבר מונתה שירה ברנד למ.מ ראש התכנון הארצי במקומה של בינת שוורץ שסיימה את תפקידה מוקדם יותר.

ישיבה במועצת עוספיה

המשנה ליועץ המשפט עו"ד קמיניץ לא ייקח חלק בפגישה שתתקיים בבוקר בעוספיה, למרות שכך היה מתוכנן, זו פעם ראשונה שראש מנהל התכנון הארצי מקיים פגישות מסוג זה כדי למצוא את הפתרון לעשרות שנים של תכנון לקוי שהמקור שלו הרשות המקומית, וועדת התכנון המחוזית והמקומית ומשרד הפנים בעיקר.

נמשיך לעקוב בדריכות אחרי כל ההתפתחויות בעניין התכנון ונדווח לכם בזמן אמת את כל מה שצריך לדעת.

ועדת תכנון ארצית

תגובות

12. תום לפני 7 שנים
דרוזים בכיינים
11. עספאוי לפני 7 שנים
זהרות
10. עספאוי לפני 7 שנים
סכנה עתידית
9. عسفيا לפני 7 שנים
حقود
8. יוסף לפני 7 שנים
לחברים 1+5
7. עספאוי לפני 7 שנים
עוספיה מזרח
6. עוספיא לפני 7 שנים
מס חמש טועה
5. שכן סובל לפני 7 שנים
למה לתת להם עוד
4. תושב נפגע לפני 7 שנים
להשיק מסכנות
3. מתכנן לפני 7 שנים
עספיא
2. מהנדס לפני 7 שנים
צעד נכון מאוד
1. מבין עניין לפני 7 שנים
הפתרון וועדת חקירה

מומלצים