"הרבה כסף חסר לתכנון ושלא קיים"

לטענות שנשמעו מראשי הרשויות הדרוזים לשירה והצוות המקצועי, וגיה "אני רוצה להפקיד ביד כל צעיר דרוזי היתר ולא הזמנה להריסה". הדרוזים תולים תקווה במפגשים להסדרת תכנון, סרטון

16.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"הרבה כסף חסר לתכנון ושלא קיים"

ראש מועצת יאנוח גת מעדא חסבאני לצוות ולשירה, "אם באתם לקדם אנחנו הכתובת ואם באתם לכדרר אז בואו נפסיק את השיחות".

יש לציין שאחת הבעיות בתכנון בכפרים הדרוזים, שהמדינה עם הקמתה הפקירה והתעלמה ממה שקורה בכפרים מבחינת תכנון, פסחה על כל הכפרים ועכשיו אחרי שנים של הפקר באים ורוצים סדר, זה דבר בלתי אפשרי בתנאים ובמצב הקיים בשטח לכן צריך לעשות שכל מה שנבנה עד היום יכנס בהסדר.

וגיה כיוף ראש מועצת עוספיה שהיה לו חלק בקיום המפגש המרתוני למען הסדרת התכנון בישובים הדרוזים, אמר לנו בתום המפגש עם שירה והצוות המקצועי: "שירה ברנד נפגשה עם חמש ראשי רשויות, את סוגיית התכנון והבניה צריך להוריד מסדר היום, היא לא טובה לנו ואנחנו לא אשמים בה, צריך לעשות סדר, להציג אותנו כעברייני חוק, הכפרים שלנו היו לפני 48, למה הכפרים שלנו לא נולדו עם התכנון במדינה?".

וגיה: "פעם ראשונה שאנחנו באים עם נייר עבודה, באים מאוחדים כולנו עם ראש העדה וראשי הרשויות ומבקשים תכנון
כל בית שנבנה שלא היה תכנון ייכנס לשטח השיפוט המאושר, כל הבתים נבנו באדמות התושבים בלבד, כל ראש רשות הגיש את התכניות שלו לצרכים של כפרו".

וגיה: "אין אדמות מנהל בתוך הכפרים שלנו, אנחנו מבקשים שאדמות המנהל יקנו אדמות מהתושבים ונהפוך אותם לציבוריים".

"אנחנו רוצים שטח שיפוט שיתאים לעוד ארבעים שנה, אתה יכול לאכוף אבל אתה יכול לאכוף את התכנון שאתה עושה,
אתה לא יכול לאכוף בתים שנבנו מ 1948, אתה לא יכול לאכוף בלי תכנון".

המפגש במועצת עוספיה

וגיה:"יש לנו בעיה עם המדיניות, אותנו לא מעניינים הקווים שמשרטטים אדריכלים, היום אנחנו מאוחדים ורוצים לפתור את כל הבעיות שנוצרו בעקבות חוסר התכנון ולהתחיל מחדש ולכן אנחנו צריכים להשתנות, כשאתה צודק קשה להתווכח אתך ואנחנו צודקים וכל הבתים שנבנו יכנסו לשטח שיפוט".

וגיה:"נוכחות השיח' מוופק טריף מצביעה על הראייה התפיסתית הקולקטיבית שמאמינה במהלך שהיא עושה, בכפרים הדרוזים יש אותן בעיות כי זו אותה תרבות, אין איחוד וחלוקה אצל הדרוזים, צריך לבוא עם נוסחה יישובית, כמובן בתכנון אתה לא יכול לרצות את כולם, אבל תמיד יש פתרון".

"בישיבה האחרונה השתתפו מנהל התכנון מירושלים, יו"ר הועדה המחוזית של נצרת, יו"ר הועדה המקומית והמרחבית של יאנוח גת, ראשי המועצות, המהנדסים, בכל ישיבה יש נציגות של פורום הרשויות המקומיות, שעוקבים אחרי כל פרט, הישיבה הזו זה דבר היסטורי, אנחנו בעוספיה נפגש ב 29 לחודש עם שירה ברנד באחד הכפרים בצפון".

וגיה כיוף:"יש הרבה כסף שחסר לתכנון ושלא קיים, אנחנו ביקשנו שיהיה לוח זמנים מסודר, ישיבה אחרי השניה כדי לפתור את כל הבעיות שיש ואז נצא למסלול של פיתוח בכפרים שלנו, אני רוצה להפקיד ביד כל צעיר דרוזי בכפרים הדרוזיים היתר ולא להפקיד בידו הזמנה להריסה או למשפט".

 

{YouTubeVideo id=qV19Dv0bRzw}

תגובות

10. אמת לפני 7 שנים
וגיה אין עליך אתה גדול
9. عسفيا לפני 7 שנים
ارضخ الى امر الواقع
8. ابن عسفيا לפני 7 שנים
رئيس القادم ابو العميد
7. אחמד לפני 7 שנים
לתכנן נכון
6. למס 3 הגזמת מאוד לפני 7 שנים
בוא גדול בנקמנות
5. מנעיס]פיא לפני 7 שנים
אין ספק שעכשיו עובדים נכון
4. כיופי לפני 7 שנים
אין ולא היה כמו וגיה
3. דלית אלכרמל לפני 7 שנים
וגיא גדול
2. ואאל לפני 7 שנים
מה היו עושים בלי וגיה
1. محلل سياسي לפני 7 שנים
طائفه تحت المهجر

מומלצים