40% מרופאי המשפחה בישראל מעל גיל שישים

בדיון על מצוקת רופאי המשפחה והרפואה הקהילתית בישראל, עלה כי מספר הלקוחות לכל רופא משפחה בקופות החולים: 1,814 במכבי, 1,730 בכללית וביתר הקופות מעל אלף.

19.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 40% מרופאי המשפחה בישראל מעל גיל שישים

יו"ר איגוד רופאי המשפחה, פרופ' שלמה וינקר התריע בדיון: "מעל 40% מרופאי המשפחה עברו כבר את גיל 60, ואין עתודה להחלפתם".

יו"ר חטיבת רופאי הקהילה בקופת חולים כללית, ד"ר אלכסנדר לוין, הוסיף: "זה מצב חירום; יש רק כ-70 מתמחים בשנה, וצריך למעלה מ-250 מומחים בכל שנה. בנוסף, רופא משפחה מתעסק 60% מהזמן בביורוקרטיה, ורק 40% מהזמן מושקע במטופל עצמו".

ד"ר מיכל שני, רופאת משפחה: "העומס גדל והתקנים מצטמצמים. כתוצאה מכך אני נאלצת לשלוח מטופלים לבדיקות, במקום לסגור את העניינים אצלי, כי מחכים לי עוד המון חולים מחוץ לדלת".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), ציין בדיון את מספר הלקוחות לכל רופא משפחה בקופות החולים: 1,814 במכבי, 1,730 בכללית וביתר הקופות מעל אלף. הוא הודיע כי הוועדה תתכנס בהקדם לדיון בנושא בהשתתפות ראשי משרדי הבריאות והאוצר: "המצב מדאיג ודורש טיפול שיטתי. היערכות נכונה עשויה אף לחסוך כסף. אני חושש מנהירה לבתי חולים והכבדה על המערכות אם לא כך", אמר אלאלוף.

מנהלת מחלקת מינהל רפואה במשרד הבריאות, ד"ר ניבה אזוז: "הכרזנו על תמרוץ קופות חולים שיפתחו תקנים חדשים לרופאי משפחה. אנחנו מקווים שיהיה לנו תקציב לשם כך. בנוסף, אנחנו פועלים להפחית מדרישות משרד החינוך לאישורים רפואיים עבור תלמידים ומתן הרשאה לבתי חולים לספק תרופות למטופלים למשך שלושה ימים ממועד השחרור. כל זה על מנת להקל על עומס רופאי המשפחה".

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני): "לצערי צפויה ועדת הכספים לאשר היום קיצוץ נוסף של מעל מיליארד שקלים בתקציבי המשרדים, בהם גם משרד הבריאות".

מנהל המחלקה להתמחות ברפואת המשפחה בקופת חולים מאוחדת, פרופ' אנטוני היימן: "הדרך הבטוחה להפחית הוצאות של מערכת הבריאות היא לחזק את רפואת הקהילה, וחלק מזה זה לתת יותר זמן לפציינט ולגייס אחיות שיסייעו בטיפול. אנחנו במשבר אמיתי, זו לא סתם מילה שחוקה".  

תגובות

מומלצים