עיצוב שמקשר בין הבית לסביבה - עיצוב פנים לבתים באזור הכרמל

עיצוב פנים יכול להשפיע על הבית, על אורח החיים והאווירה השוררת בו במגוון דרכים שונות.

19.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עיצוב שמקשר בין הבית לסביבה - עיצוב פנים לבתים באזור הכרמל

אחד מכיווני המחשבה המנחים מעצבים ומעצבות פנים רבות הוא הקו של שמירה על קשר מסוים בין הסביבה בה ממוקם הבית לבין פנים הבית עצמו.

קו זה של עיצוב פנים רלבנטי ומעניין במיוחד כאשר מדובר בבתים באזור הכרמל, בין אם בחיפה ובין אם ביישובים הקטנים הממוקמים בסביבת הכרמל. סביבת הכרמל היא סביבה טבעית וירוקה ברובה המשלבת בין חורש ים תיכוני לבין הנוף הנשקף של הים התיכון. כפי שיכולות להעיד מעצבות פנים רבות, סביבה זו יוצרת השראה רבה ומאפשרת אלמנטים שונים בעיצוב פנים הבית אשר יקשרו בין אותה סביבה טבעית חיצונית, לבין סביבת פנים הבית והאווירה השוררת בו.

דלתות פנים וכניסה מעץ מלא וחלונות רחבי ידיים – לייצר אווירה טבעית בתוך הבית

רבים מתושבי היישובים הקטנים שבאזור הכרמל מתגוררים באזור זה בדיוק מפני שמדובר באזור המתאפיין בהרבה טבע וחורש טבעי, נוף רחוק ורחב ידיים וכו'.

לכן, ניתן לנסות על ידי סגנונות מסוימים של עיצוב פנים לקשר בין הסביבה החיצונית הזו לבין פנים הבית, כך שנרגיש כי אנו נמצאים באזור הכרמל גם כשאנחנו בתוך הבית מאחורי דלתות סגורות.

דרך אחת לעשות זאת היא לבחור פריטי עיצוב בסיסיים שונים לבית אשר יהיו עשויים מעץ מלא או לפחות שיהיה משולב בהם עץ. דלתות פנים מעוצבות, דלת כניסה מעץ מלא ומאסיבי וכד' – שימוש נרחב בעץ בפנים הבית הופך את האווירה בו באופן מיידי לטבעית ונעימה יותר, במיוחד כאשר הבית עצמו ממוקם על רכס כלשהו בסביבת הכרמל ומוקף בעצים ובחורש טבעי.

דרך נוספת לגשר בין פנים הבית לסביבה החיצונית בה הוא ממוקם היא באמצעות חלונות רחבי ידיים ופתחים מסוימים מהם ניתן להשקיף אל הנוף שבחוץ. למשל, סלון אשר חלק נכבד מקירותיו הם למעשה חלונות המאפשרים לאור השמש להיכנס ולנוף של הכרמל להישקף אל תוך הבית הוא סלון בו נרגיש בצורה מוחשית כי אנו נמצאים באזור הכרמל ובסביבה טבעית וירוקה.

עיצוב פנים שמקושר לסביבת הכרמל גם בעיר הגדולה

גם במקרה של בתים בחיפה, העיר הגדולה של הכרמל, בוחרים תושבים רבים להשתמש בסגנונות עיצוב פנים מסוימים אשר יאפשרו להם להרגיש את הכרמל גם כשהם בתוך הבית עצמו. בניגוד לערים גדולות רבות אחרות, בחיפה מורגש הטבע בצורה חזקה יחסית ושכונות מסוימות של העיר ממש גובלות בחורשות, יערות ואזורי חורש טבעי.

לכן, סביר כי רבים מתושבי העיר ישמחו גם כן לעצב את פנים ביתם בצורה אשר תגרום להם להרגיש את הטבע של הכרמל נוכח בחייהם. גם כאן. במקרה של בית עירוני זו יכולה להיות משימה מאתגרת יותר, אך בדיוק מסיבה זו תחום עיצוב הפנים הוא מקצוע לכל דבר ועניין, בו מתמחים מעצבים ומעצבות אשר יידעו כיצד להפוך את הבית שלכם לכזה בו שוררת הרגשה ואווירה טבעית, כזו המקושרת אל הסביבה החיצונית והטבע של אזור הכרמל. 

עיצוב פנים

תגובות

מומלצים