אישום נגד צעיר תומך דאע"ש

כתב אישום הוגש נגד בן 31 בגין עבירות של הצתה, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת סמים לצריכה עצמית, הצתת חפצים של נערים ונערות ששתו אלכוהול ועישנו נרגילה.

19.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אישום נגד צעיר תומך דאע"ש

פרקליטות מחוז צפון הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד ראפת בן עבד אלרחמאן אסעד בן 31 מאכסאל בגין עבירות של הצתה, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת סמים לצריכה עצמית.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד יעל כ"ץ  עולה כי הנאשם  תומך ארגון  דאע"ש וקיצוני בעמדותיו הדתיות ורואה עצמו "שומר המוסר" של הכפר.  

מהאישום הראשון עולה כי במהלך חודש הרמדאן 2016, ביום 5/7/16, בסמוך לשעה 2:00, נסע הנאשם ברכב בכפרו, איכסאל, יחד עם אחיו , בחורשה בכניסה לכפר הבחין הנאשם במספר נערים ונערות יושבים יחד, שותים אלכוהול וצוחקים.

הנאשם, אשר סבר כי התנהגות החבורה אינה ראויה וודאי שאינה הולמת את חודש הרמדאן,  ביקש מאחיו לסובב את הרכב ולשוב לכיוון החבורה. משהבחינה החבורה בנאשם המתקרב אליהם, ברחו מן המקום והותירו אחריהם את השרפרפים עליהם ישבו, סיגריות, נרגילה ושתיה חריפה.

הנאשם אסף את השרפרפים, הנרגילה והסיגריות שנותרו במקום והעלה אותם  באש , זאת על מנת למנוע מהם לשוב למקום ולחזור על מעשיהם. כן שפך הנאשם את האלכוהול שנשאר במקום. הנאשם ביצע את ההצתה  כיון שהתנהגותם של צעירי כפרו לא מצאה חן בעיניו. 

בנוסף, מהאישום השני עולה כי במטרה לצאת את הארץ לסוריה ולחבור לחבריו שם, קשר הנאשם קשר  עם חברו מוחמד יאסין  -שברח לפני מספר שנים במהלך חופשה ממאסרו  לסוריה, שם הוא נלחם  לעיתים, לצד  הצבא החופשי, כנגד משטר. 
 
התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי יחד עם ימ"ר צפון משטרת ישראל.

הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

תגובות

מומלצים