פוטרתם מהעבודה? זה הזמן לצאת לדרך חדשה

פיטורין מהעבודה הם לעיתים קרובות הזדמנות מצוינת לערוך שינוי בחיים ולנסות דברים חדשים. החל מפתיחת עסק, דרך הסבה להוראה ועד מעבר לחו"ל הנה כמה אופציות שכדאי לקחת בחשבון

21.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פוטרתם מהעבודה? זה הזמן לצאת לדרך חדשה

מאות אלפי מועסקים מאבדים מדי שנה את מקום העבודה שלהם. למרות שאף אחד לא אוהב להיות מפוטר ולעיתים זה מגיע בצורה בלתי צפויה, הדרך הנכונה להתמודד עם הסיטואציה היא לראות בה הזדמנות.

יש כיום אפשרויות רבות שעומדות בפני גברים ונשים שמוצאים את עצמם בלי מקום עבודה גם בגיל מבוגר. כל מה שצריך לעשות הוא להסתכל למציאות בעיניים, לנשום עמוק ולחפש דרך טובה יותר לערוך שינוי בחיים.

אופציה ראשונה: פתיחת עסק

מועסקים עם ניסיון משמעותי בתחום מסוים יכולים לנצל אותו כדי לפתוח עסק ולהציע את השירות באופן עצמאי. פתיחת עסק לא דורשת מאמץ מיוחד, מלבד ביקור במוסדות המדינה והתנהלות מול מס הכנסה, מע"מ והמוסד לביטוח לאומי. אם לא בטוחים איך אפשר להסתדר עם כל הבירוקרטיה סביב פתיחת עסק חדש, תמיד אפשר לערב רואה חשבון או עורך דין.

פתיחת עסק היא אופציה מצוינת למי שרוצה לשמור על תחום ההתמחות שלו ולצאת לדרך חדשה בלי סיכונים מיותרים. עם זאת, כדאי לבדוק מראש את ההיתכנות של העסק ולא לשכוח להכין תכנית כלכלית מקיפה שמכירה גם בחסרונות, בתחרות ובמצב השוק.

אופציה שניה: הסבה להוראה

יש לכם תואר ראשון אבל בכל זאת פוטרתם מהעבודה? זה הזמן לשקול הסבה להוראה במוסדות הלימוד ברחבי הארץ. את ההסבה אפשר לעשות במקצועות מבוקשים כמו הוראת אנגלית, מתמטיקה ומדעים מדויקים וגם לקבל תמיכה ועידוד מצד משרד החינוך. מסלולי הסבה יעניקו לכם הזדמנות פז לקחת חלק בעיצוב פני העתיד ויאפשרו לכם למצוא עבודה בתפקיד גמיש ומספק.

הסבה או לימודי הוראה לתואר ראשון ושני מתאימים לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים. המסלולים מספקים ידע נרחב על תחום ההוראה וכוללים התמחות בטכניקות הוראה שונות. מסלולי ההסבה מקלים על השתלבות מהירה בבתי הספר, פותחים אופציה לקריירה מתגמלת ומבטיחים הרבה עניין.

אופציה שלישית: מעבר לחו"ל

רוב האנשים שחולמים לעזוב את הארץ ולעזוב לחו"ל לא עושים זאת בגלל שתי סיבות מרכזיות: עבודה ומשפחה. מצד שני, אם כבר איבדתם את מקום העבודה מאוד יכול להיות שזו ההזדמנות שלכם לבצע את המעבר ולהגשים את החלום.
מעבר לחו"ל מתאים לאנשים עם התמחות במקצוע בינלאומי. אפשר לעבור לעבוד בחברה אחרת מעבר לים, או למצוא מקום שבו יש ביקוש למקצוע שלכם. מעבר לחו"ל מתאים בעיקר לבעלי משפחות צעירות ולרווקים בתחילת דרכם המקצועית, אך הוא יכול לסייע גם למבוגרים בגיל השלישי. העולם היום מתנהל כמו כפר גלובאלי והרבה יותר קל לשמור על קשר עם המשפחה בארץ גם מרחוק.

 

לימודים

תגובות

מומלצים