נרתמות למאבק באלימות במשפחה

מה לעו"סיות ולמכירת עוגות?, פעילות שמטרתה העלאת מודעות לנושא האלימות במשפחה כלפי ילדים, נשים וקשישים, כמו גם גיוס כספים למען מקלטים לנשים מוכות באזור חיפה.

23.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נרתמות למאבק באלימות במשפחה

רבים מעובדי רמב"ם ומבקרי בית החולים לקחו חלק במכירת העוגות המסורתית.

את הפעילות, כמידי שנה, יזם וקיים מערך השירות הסוציאלי בבית החולים, בראשותה של רוני גאגין, אשר מרכזת את הטיפול בנפגעי האלימות. זוהי השנה השישית שמערך השירות הסוציאלי ברמב"ם מקיים הפנינג למען מטרה חשובה זו.

לצד מכירת העוגות, כולן נאפו או נתרמו ע"י עובדי רמב"ם, הקימו עו"סיות המערך הסוציאלי בביה"ח דוכן הסברה בלובי ביה"ח, חילקו חומרי הסברה והשיבו על שאלות העוברים והשבים. ההיענות ליוזמה הייתה גדולה, ורווחי מכירת העוגות יועברו בהמשך לרווחתם של  נשים וילדים, השוהים במקלטים לנשים נפגעות אלימות באזור חיפה. על ארגון הפעילות אחראיות עו"ס מוריה גוזלן, מרכזת תחום אלימות כלפי נשים וקשישים בבית החולים, ועו"ס ריקי והבה.

"במסגרת עבודתנו אנו פוגשות שוב ושוב את נפגעי התופעה המכוערת הזו", אומרת עו"ס מוריה גוזלן, "המפגש הזה עם המציאות הלא פשוטה הזאת, גורם לנו להבין עד כמה חשובה התמיכה והעזרה שלנו למאבק באלימות במשפחה".

" בעשור האחרון נרצחו 196 נשים כתוצאה מאלימות בתוך המשפחה", מציינת רוני גאגין, מנהלת מערך השירות הסוציאלי ברמב"ם, "זוהי חובתנו כצוות מטפל לעשות ככל יכולתנו כדי להציף את הנושא ולנסות למגר את הבעיה. כולי תקווה שעם הזמן נצליח להשיג את המטרה במלואה".

עובדות סוציאליות

צילום פיוטר פליטר ואיתמר השש דניאל.

תגובות

מומלצים