בוטלו אגרות הכיבוי

עד היום אדם שביתו נשרף וכל עולמו חרב נדרש לשלם אלפי שקלים עבור שירותי הכיבוי, תקנה חדשה שאושרה בוועדת הפנים מבטלת את האגרה בגין הזעקת כבאים לכיבוי שריפה.

29.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בוטלו אגרות הכיבוי

בוטלו האגרות שנגבו עבור הזעקת כבאים לכיבוי שריפה. ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם אישרה תקנות לפיהן האגרה שהוטלה בכל מקרה בו הוזעקו כבאים מבוטלת. תיגבה אגרה רק בעת חילוץ ממעלית, פריצת דלת או בשל קריאת שווא של חייגן אוטומטי.

יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם דרש להוריד את האגרה בגין חילוץ ממעלית מ-800 ₪ שדרשה נציבות הכבאות ל-400 ₪, ולהעמיד את האגרה עבור פריצת דלת על 650 ₪.

יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "לפני שנתיים מפקדי הכיבוי העירו את תשומת לבי לאבסורד – אדם שביתו נשרף וכל עולמו חרב, ואין לו לאן ללכת, מקבל חשבון של אלפי שקלים בגין כיבוי השריפה. אין לו ממה לשלם, ואז מפעילים נגדו הוצאה לפועל והופכים אותו לעבריין. זה לא מתקבל על הדעת. שירות הכיבוי ממומן על ידי האזרחים וחייב להם את השירות הזה. לחייב את מי שביתו נשרף בגין הכיבוי היה עיוות. פניתי לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, והוא התחבר לעניין ודחף את השינוי. גם במשרד האוצר הבינו את האבסורד, ותקצבו את ביטול האגרות בתקציב 2017-18".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ברך על אישור הוועדה את הרפורמה לביטול אגרות הכיבוי: "אזרחים שביתם נשרף לא צריכים, בנוסף לנזק ולצער שנגרם להם, לשלם על שירותי כיבוי. זהו צעד חשוב שיקל גם על המשפחות שביתם נשרף בגל השריפות האחרון".

התקנות מסדירות גם את האגרות הנגבות בגין ביקורת בבתי עסק, ביקורת גמר בנייה וחוות דעת מפקח בטיחות אש.

התקנות ייכנסו לתוקפן החל מה-1.1.2017

שריפה

תגובות

מומלצים