שני אזרחים ישראליים תכננו פיגוע נגד חיילי צה"ל

כתב אישום הוגש נגד שני אזרחים ישראליים, אשר תכננו לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל, באמצעות ירי על החיילים, דריסה או דקירה.

01.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שני אזרחים ישראליים תכננו פיגוע נגד חיילי צה"ל

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד שני אזרחים ישראליים, מוחמד מסרי ועבדאללה עאייש, אשר תכננו לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל 

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד לאונורה מונטיליו-סגל, הנאשמים עבדו בסופר מרקט "קינג סטור אלמשהדווי" בבאר שבע ומוחמד מסרי (נאשם 1) שימש כסגן מנהל הסניף. על רקע הוצאת התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק וכנקמה על כך, וכן בהמשך לתמיכתו של נאשם 1 בתנועה האסלאמית ובהשתתפותו בעצרת הזדהות עם בכיר התנועה- השייח ראאד סלאח, גמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע טרור נגד חיילי צה"ל.

הנאשם העריך כי תחנת אוטובוס או בסיס צבאי יהוו יעד מתאים להרג חיילים בפיגוע ותכנן לבצע פיגוע באמצעות ירי על החיילים, דריסה או דקירה. לצורך קידום התכנית, שיתף נאשם 1 את עבדאללה (נאשם 2) וביקש את עזרתו באיתור מקום מתאים לביצוע פיגוע. נאשם 2 הסכים לבקשה, ואף הסכים ליטול חלק בביצוע הפיגוע, ובכך קשרו השניים קשר ובמסגרת הקשר, נסעו ביחד לאיזור ערד ודימונה במטרה לאתר מקום מתאים לביצוע הפיגוע. הנאשמים תרו אחר מקום הנמצא באיזור פתוח יחסית, על מנת שלאחר ביצוע הפיגוע יקל עליהם להימלט. בין היתר, בחנו השניים את תחנת המשטרה בערד, ותחנות אוטובוס בצומת ערד ובצומת דימונה.

בנוסף, תכננו הנאשמים להשיג רכב שהורד מהכביש, שישמשם לצרכי ביצוע הפיגוע, ועל מנת שלאחר הפיגוע ניתן יהיה לשרוף אותו, מבלי להשאיר עקבות ונאשם 2 אמור היה לשמש כנהג בעת ביצוע הפיגוע.

כתב האישום מייחס כאמור לנאשמים ביצוע עבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. בנוסף, מיוחסות לנאשם 1 עבירות בנשק.  

תגובות

מומלצים