צווי ההריסה בעוספיה וירכא בניגוד להסכמות שהיו עם ההנהגה הדרוזית

פורטל הכרמל חושף, בעניין התכנון והבניה וצווי ההריסה שהוצאו לשלושה בתים בעוספיה ובית בירכא, שהמחלוקת עומדת היום על תשעה בתים בכל הכפרים הדרוזים, המשטרה ביקשה ארכה לביצוע צווי ההריסה עד סוף פברואר.

02.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
צווי ההריסה בעוספיה וירכא בניגוד להסכמות שהיו עם ההנהגה הדרוזית

פורטל הכרמל שממשיך לעדכן בנושא התכנון והבניה וצווי ההריסה בכפרים הדרוזים, שוב חושף, ממקורות נאמנים את כל האמת, לכל מקרה ומקרה.

בעניין הצווים שקבלו סעאדה זאהר ונאיף שחידם, הם כנראה בפני פתרון מנהלי, שמוסכם בין הרשות המקומית, מנהל התכנון הארצי והמשנה ליועץ המשפטי קמיניץ.

נודע לנו ממקורות נאמנים שהמשנה ליועץ המשפטי ארז קמיניץ ומנהל היחידה לאכיפה ארצית אבי כהן שהם לא הכירו את סוגיית הבית בירכא של משפחת זיאן מאחר והצו ניתן ע"י בית משפט מחוזי בחיפה בסוף חודש נובמבר.

בעניין רוני אסד, שבנה במרחק ניכר מהתכניות שהוגשו ע"י מועצת עוספיה, הטענה שנשמעה מאבי כהן מנהל היחידה לאכיפה ארצית, שכפוף לשר האוצר, דווח שהמקרה של רוני אסד לא היה מוכר, בדומה למקרה של סרחאן מחורפיש.

לדברים האלה שותף המשנה ליועץ המשפטי קמיניץ ז"א הבעיה נמצאת ברשות המקומית והועדה המקומית.

רוני אסד בנה חדש בניגוד להסכמות שהיו וזה מהווה בעיה רצינית, כי זה שייך למחוזי, גם בירכא ובבית ג'אן בנו חדש.

היום בעדה הדרוזית ישנם תשעה מקרים שלגביהם התכנון מבקש לבצע הריסה.

מסתמנת מגמה להגיע להבנה בעניין שחידם וזאהר, לגבי רוני אסד הבעיה נמצאת ברשות המקומית שיכולה להגיע להסכם לגביו.

לראשונה חושפים שבעוספיה המחוז הלך לבית משפט להוציא ארכה לגבי צווי ההריסה לבתים בעוספיה, בטענה שהמשטרה הייתה עסוקה בשריפות בחיפה, בית המשפט המחוזי נענה לבקשה ונתן ארכה עד 27/2/17.

וגיה כיוף ראש מועצת עוספיה ויו"ר פורום ראשי הרשויות ששוחח עם חברי כנסת בנדון, אמר שהוא יזמן ישיבה דחופה עם ראשי הרשויות וראש העדה שיח' טריף, לאחר שעמד על סכנות המצב מאחר והריסת בתים זה בניגוד להסכמות שהיו.

לחלק מחברי הכנסת הדרוזים קשה להגיד את האמת לציבור, הם רצים לכל מני ראשי רשויות לעשות כותרות על גבם, מה שלא מביא לתועלת ומתן פתרונות לאותם בעלי בתים שקבלו צווי הריסה.

השאלה איפה ראשי הרשויות הדרוזיות ? ולמה השתיקה אוכלת אותם? ובמקום לטפל בבעיה ולהתייצב ליד התושבים, חלקם מעדיף לצאת לנופש בים המלח.

יש לציין כי, המהלך שמובילה ההנהגה הדתית uראשי הרשויות מול היחידה הארצית לאכיפה והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אמור לתת פתרונות לרוב התכנון בכפרים.

נמשיך לעדכן בפרטים העדכניים בסוגיה.

כפר דרוזי

תגובות

7. הנהגה מכורה לפני 7 שנים
ראשי ראשיות
6. موحد كرملي- عسفيا לפני 7 שנים
من اعان ظالماً بُلِيَ به
5. תושב לפני 7 שנים
הכל בידי ראש המעצה
4. דורזי כוב לפני 7 שנים
חבל שמובילים אותנו בובות
3. רביע חסון לפני 7 שנים
ההריסות
2. עוספיה לפני 7 שנים
בלוף
1. עסאפני אבורוקני ניטרלי ומאוכז לפני 7 שנים
ולק איפה איפה הזה שקוראים לוו..

מומלצים