רוב ההורים רוצים תקשורת ביקורתית בבתי הספר

08.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רוב ההורים רוצים תקשורת ביקורתית בבתי הספר

על רק הדיון בעניין פתיחת שערי בתי הספר לכניסת גופים שונים, סקר שמפרסמת האקדמית גורדון מגלה.

רוב מוחץ של הורים לתיכוניסטים סבור כי על בית הספר להיות אחראי על צריכת תקשורת ביקורתית בבתי הספר
 
לאחרונה אנו נמצאים בליבו של דיון עד כמה צריכים בתי הספר לפתוח את דלתותיהם לכניסת גופים חיצוניים וצריכת תוכן.

על הרקע הזה ערכה מכללת "גורדון" לחינוך בחיפה באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", סקר בקרב הורים (יהודים וערבים) לתלמידי תיכון בישראל (ט'-יב'), ממנו עולה כי 91% מבעלי הדיעה סבורים כי מערכת החינוך צריכה ללמד בבתי הספר התיכוניים כיצד לצרוך תקשורת ביקורתית במסגרת לימודי האזרחות.

בעקבות ביקורת שנשמעת מצד גורמים שונים על אמצעי התקשורת בישראל, עולה שאלה האם מערכת החינוך צריכה או לא צריכה ללמד בבתי הספר התיכוניים כיצד לצרוך תקשורת ביקורתית במסגרת לימודי האזרחות.

רק 9% מכלל בעלי הדיעה סבורים שלא צריך להתערב, ורוב ההורים המוחץ חושבת שבית הספר הוא זה שאחראי על הנושא, במסגרת לימודי האזרחות. עוד עולה מהסקר כי לא נמצאו הבדלים מובהקים בין המגזר החילוני למגזר הדתי ובין גברים ונשים בשאלה האם יש ללמד בשיעורי אזרחות צריכת תקשורת ביקורתית.

לדברי פרופ' טלר, נשיא המכללה האקדמית גורדון לחינוך: "אנחנו באקדמית גורדון רואים חשיבות רבה בלימוד צריכת תקשורת ביקורתית, דבר שצפוי ללמד את התלמידים לגלות ביקורתיות לגבי דברים הנאמרים בכלי התקשורת, וכן להיות פתוחים לדעות שונות ולפתח יכולת שיפוט עצמי כללית, חשיבה עצמאית ויכולת שיקול דעת בכל תחומי החיים".

פרופ' טלר

האקדמית גורדון, המכללה האקדמית לחינוך, היא מוסד אקדמי בחיפה המכשיר מורים ומעניק תארים אקדמיים המוכרים מטעם המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג): תואר ראשון .B.Ed (כולל תעודת הוראה) ותואר שני .M.Ed.. האקדמית גורדון בעלת ותק של 62 שנות מצוינות בחינוך.

עם סגל ההוראה במכללה נמנים רבים מבכירי אנשי האקדמיה והחינוך בישראל.

תגובות

מומלצים