ניסה להבריח 2.5 טון טבק בין כוסות זכוכית

מתווך ואיש קשר של יבואנים פלסטינים לעמילות המכס נעצר בחשד לניסיון הברחה שסוכל בנמל אשדוד ושווי המס בגינו 1.3 מיליון שקל.

09.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ניסה להבריח 2.5 טון טבק בין כוסות זכוכית

בנמל אשדוד נחשף נסיון הברחה של 2.5 טון טבק אשר שווי המס עליו הוא 1.3 מיליון שקל. החשוד בביצוע ההברחה הוא נדאל אבו רעד מכפר בנפת שכם, אזרח הרשות הפלסטינית, המשמש איש קשר של יבואנים פלסטינים לחברת עמילות מכס ישראלית.

הטבק המוברח נתפס במכולת כוסות זכוכית שהגיעה לנמל, ואשר אבו רעד חתום על מסמכיה, לצד היבואן, מול חברת עמילות המכס. 121 קרטונים שהכילו את הטבק הוסתרו בין 540 קרטונים שצורתם זהה, שהכילו כוסות זכוכית. המשלוח הגיע לנמל בתחילת נובמבר.

שם היבואן בפועל שנרשם במסמכים וחתימתו - לפי החשד זויפו. היבואן הרשום אשר גם הוא פלסטיני, הגיש תלונה בגין זיוף ושימוש בשמו ללא רשות למשטרה הפלסטינית, אשר עצרה כבר את אבו רעד ל-48 שעות לפני זמן מה.

אבו רעד נדרש להתייצב לחקירה ביחידת סמים מכס אשדוד והתחמק. ביום חמישי הוא נעצר, לאחר שזוהה ברכב מרצדס ביו"ש. כאשר שוטר כרז לו לעצור, הוא החל בנסיעה פרועה ועקף מכוניות על פס לבן, אך נעצר בפקק תנועה. אבו רעד מסרב למסור את סיסמת הכניסה למכשיר הטלפון שלו.

לדברי סנגורו, עו"ד נס בן נתן, החשוד טוען כי היבואן שמטעמו לכאורה פעל, משקר והוא זה אשר הזמין את המשלוח. בית משפט השלום בקרית גת האריך ביום שישי את מעצרו בחמישה ימים.

הטבק שנתפס

תגובות

מומלצים