מה הניע את שר שלום ג'רבי להגיע לתפקיד ראש השירות הלאומי אזרחי

אילו תחנות בחייו של שר שלום ג'רבי הניעו אותו לשאוף לעמוד בראש השירות הלאומי אזרחי? מהם הערכים לפיהם הוא פועל בתפקיד רב אחריות זה?.

11.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה הניע את שר שלום ג'רבי להגיע לתפקיד ראש השירות הלאומי אזרחי

עבור ג'רבי, יליד 1969, נשוי ואב ל-5 המתגורר במצפה יריחו, מדובר בהגשמה של שאיפה ארוכת טווח, מאז שנכנס לשירות הציבורי והתוודע אל השירות הלאומי ואל חשיבותו הרבה, ובעצם ניתן למצוא מניעים להגעה לתפקד רב אחריות זה עוד קודם לכן, באבני דרך משמעותיות אחרות בחייו של ג'רבי.

המשפחה שתמיד מתגייסת

אין ספק שאביו של שר שלום ג'רבי, הרב ציון ג'רבי, היווה דוגמה נאותה לשליחות ולהתמסרות לתפקיד לטובת החברה בארץ, וזאת כשעבר עם משפחתו לכרמיאל מעט לאחר הקמתה של העיר הצפונית.

הסיבה למעבר הייתה המחויבות שלקח על עצמו ג'רבי האב לייסד בעיר החדשה מערך חינוך דתי, וכמובן שהמשפחה כולה זכתה ברווח של ממש - לחיות ולגדול (מבחינת שר שלום) במקום מוצלח במיוחד.

שורש משמעותי נוסף ממנו ינק שר שלום ערכים ותחושת שליחות הוא אחד הסבים שלו, הרב מאיר יהודה גץ, ששימש במשך שנים רבות כרב הכותל והמקומות הקדושים בישראל.

שילוב של תורה ועשייה

מניע נוסף לחתירה של שר שלום ג'רבי אל עבר תפקיד ראש מנהלת השירות הלאומי אזרחי הוא סט הערכים בהם הוא מאמין, ושהתגבשו אצלו בעיקר במהלך תקופת לימודיו בישיבה התיכונית כפר הרא"ה.

ישיבה זו, השייכת לתנועת בני עקיבא, דוגלת בשילוב של לימודי קודש ולימודי חול, ומעודדת את בוגריה לא רק ללכת בדרך התורה אלא גם בדרכי העשייה, כלומר לפעול באופן מתמיד להטמעת אהבת הארץ, אהבת העם ואהבת המדינה באוכלוסייה כולה, וכן לפעול למען ערך מהותי אחר, הקירוב בין הלבבות ובאופן טבעי עמידה בראש השירות הלאומי אזרחי שמבוסס על נתינה למען החברה ועל הבלטת המאחר ולא המפריד מאפשרת לג'רבי להפוך את כל הערכים הנ"ל לנחלת הכלל.

התפקידים הקודמים של שר שלום ג'רבי

בין תפקידיו הקודמים של שר שלום ג'רבי, שסיפקו לו הזדמנות להתוודע אל השירות הלאומי אזרחי ואל תפקידו החשוב במדינה, ובהתאם הניעו אותו לשאוף להתקבל למשרה המשפיעה, ניתן לציין תפקידים שונים במפד"ל (המפלגה הדתית לאומית, שכעת מהווה חלק ממפלגת "הבית היהודי") כולל סמנכ"ל ארגון וכספים ומזכ"ל המפלגה.

תחנה נוספת בדרכו של ג'רבי אל מנהלת השירות הלאומי אזרחי הייתה תפקיד ראש המטה של שר הרווחה, בתקופה שבה השירות הלאומי היה כפוף למשרד זה.

בנוסף ייסד שר שלום (בשנת 2004) את אגף השירות הלאומי לבנים במסגרת האגודה להתנדבות. בתפקידו זה הסדיר ג'רבי תקנים למתנדבים בנים בגופים שונים (עיריות, משטרה, בתי חולים ועוד), פעל למען הרחבת התנדבות בנים לשירות הלאומי, התווה יעדים ומדיניות תקציבית אופטימלית ולמעשה הניח את היסודות לתפקידו הנוכחי בראש השירות כולו.

שלום ג'רבי

תגובות

מומלצים