קורס ראשון להכשרת רופאים למתן מרשמים ורישיונות לטיפול בקנביס

בקורס משתתפים 25 רופאים מבתי החולים והקופות, זה שלב נוסף ביישום הרפורמה מעבר לפרסום של הנהלים של הגידול האריזה ביטחון ושיווק וכן התורה הרפואית.

15.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
במסגרת הרפורמה לקידום השימוש בקנביס לטיפול רפואי החל בסוף השבוע הקורס הראשון להכשרת רופאים למתן מרשמים ורישיונות לטיפול בקנביס. ראש ממשלת ג׳מייקה הגיע לבקר וללמוד.
שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן: "זהו שלב נוסף וחשוב בתהליך להקלה על משתמשי הקנאביס הרפואי שלא יצטרכו  להתבזות ולסבול מבירוקרטיה מיותרת. אנו נקל על אלה שנדרשים לזה רפואית אך נחמיר הפיקוח שלא יזלוג חלילה לאלה שלא צריכים לקבל את זה".
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב:״אנחנו מחוייבים מצד אחד לסייע לאנשים בהקלת כאב וסבל לצד הצורך לשמור על בטיחות המטופלים בשימוש בצמח שהמחקר לגביו עדיין לא נותן לנו תמונה מלאה״.
המשנה למנכ"ל פרופ׳ ארנון אפק ציין כי מטרת הקורס לייצר את ההבנה והידע בקרב הרופאים כיצד לטפל בקנביס לשימוש רפואי על פי התורה הרפואית אותה כתבנו והיא ייחודית לישראל.
יובל לנדשפט מנהל היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות סיכם: ״מדינות רבות בעולם פנו אלינו בבקשה ללמוד מהשיטה הישראלית ואני גאה על תהליך האחראי שאנחנו מובילים במשרד״.
מי שהגיע להתרשם מהפעילות בקורס הוא לא אחר מראש ממשלת ג׳מייקה Mr Andrew Holness שהגיע לביקור בארץ ולא שכח לבקר במרכז ההדרכה. ראש ממשלת ג׳מייקה למד רבות וביקש לשמור על קשר עם משרד הבריאות הישראלי בנושא.
צילום משרד הבריאות.


תגובות

מומלצים