הקלות לנוצרים דוברי ערבית הרוצים להירשם כארמים

בשנת 2014 החליט משרד הפנים לאפשר לקהילת הארמים המונה כ-13,000 איש בישראל, רישום תושבים כבני הלאום הארמי, הדבר גרם לסיבוך בירוקרטי.

16.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הקלות לנוצרים דוברי ערבית הרוצים להירשם כארמים

לקהילת הארמים לא התאפשר עד לשנת  2014, להירשם כבני הלאום הארמי, מכיוון שתיקון רישום קיים במרשם האוכלוסין מחייב הצגת "תעודה ציבורית" אותה יכול להעניק רק בית המשפט, והעובדה שההליך לקבלת תעודה כרוך בהוצאות ובהן אגרת בית משפט ותשלום עבור הייצוג המשפטי, הביא לסבך בירוקרטי שהקשה רבות על בני הקהילה, התורמים רבות למדינה.

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו שמטרתה לתקן עוול היסטורי ולהעניק סיוע לנוצרים דוברי ערבית המבקשים להירשם כארמים.

ח"כ עודד פורר מגיש הצעת החוק אמר לאחר אישור ועדת השרים, כי אמנם הצעת החוק נוגעת לחלק קטן מהאוכלוסיה אך הרווח הוא כולו של מדינת ישראל

ח"כ פורר: "אחרי שנים של סבך בירוקרטי, הארמים זוכים להכרה נוספת בלאום שלהם ובקשר העמוק שלו עם מדינת ישראל. הגאווה אליה נחשפתי מבני העדה ללאומם ולהשתייכותם לחברה הישראלית הינו שווה ערך, ומן הראוי שנסייע להם לחזק קשר זה".

יו"ר העמותה הארמית נוצרית בישראל סרן מיל' שאדי חלול הפועל למען תיקון סבל האוכלוסייה הנוצרית אמר: "זו החלטה היסטורית למדינת ישראל שתביא ברכה לעם הארמי נוצרי והעם היהודי כאחד. הצעת החוק שאושרה על ידי ועדת השרים תעשה צדק עם אוכלוסיה נוצרית נאמנה ותחזק ישראל בכל החזיתות והתחומים".

שאדי: "הכרתם של קהילת הנוצרים ארמים הינו פרויקט לאומי ישראלי שייטיב עם כולנו ויחזק החיים המשותפים בארץ. ברצוני להודות לשר אביגדור ליברמן לח"כ עודד פורר ולשרה איילת שקד על תמיכתם בנו ובשילובנו. זו עדות לחוסנה של הדמוקרטיה היהודית".

נוצרים ארמים

תגובות

מומלצים