התקנת אינטרקום האם ניתן להתקין לבד?

אנשים רבים מעדיפים לבצע את העבודה של התקנת אינטרקום לבד, בין אם בשל רצון לחסוך בכסף או בשל סקרנות כללית, בכל אופן, הסיבה אינה משפיעה על התוצאה הסופית באופן ישיר.

16.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
התקנת אינטרקום האם ניתן להתקין לבד?

התקנת אינטרקום יכולה להיות פעולה מסובכת אשר מתאימה רק לאנשי מקצוע מנוסים, אך במקרים מסוימים גם עשויה להתברר כהתקנה פשוטה אשר יכולה להתבצע על ידי רוב האנשים. כאן נציג כמה אספקטים לגבי התקנת אינטרקום באופן עצמאי ואף נדון במערכות המיועדות לכך.

התקנת מערכות אינטרקום על ידי איש מקצוע

קיימים סוגים רבים של מערכות אינטרקום, חלקן יותר מסובכות מהשאר; אלו כוללות אינטגרציה פנימית מסובכת, מגוון של אפשרויות ועוד. ככל שמערכת האינטרקום כוללת יותר אפשרויות, כך הסבירות כי התקנתה תהיה גם מהותית לתפקודה העתידי של המערכת, וגם קושי ההתקנה, יעלה בצורה משמעותית. נדבר לדוגמא על אינטרקום קווי פשוט – התקנת אינטרקום קווי, ללא קו יעודי הקיים מראש במבנה, תדרוש חיווט חשמלי בנוסף להתקנת המערכת עצמה, דבר אשר מעלה את קושי ההתקנה פי כמה וכמה. אם מדובר באינטרקום מעט יותר משוכלל, התקנת אינטרקום מעין זה תדרוש חיבורים רבים ומדויקים, דבר אשר אדם מנוסה עלול שלא להיות מודע אליו אפילו, ובכך להוריד משמעותית מאיכות האינטרקום המותקן. העצה שלנו בכל הנוגע לביצוע התקנת אינטרקום ללא ניסיון הוא להתייעץ עם איש מקצוע תחילה ולברר מעט באינטרנט לגבי הסוג הספציפי של האינטרקום אשר ברצונכם להתקין.

מערכות אינטרקום להתקנה באופן עצמאי

אין זה מפתיע כי רצונם הרב של האנשים לבצע התקנה באופן עצמאי גררה אחריה מוצרים מעניינים, וביניהם – אינטרקום להתקנה באופן עצמאי; נפרט – כפי שקיימים אינטרקומים עם אפשרויות התקנה מגוונות, כך קיימות מערכות אינטרקום אשר הותאמו במיוחד עבור אנשים בכדי לבצע התקנת אינטרקום לבד. מערכות אלו לא בהכרח יורדות באיכותן ממערכות אינטרקום שונות, אך במרבית המקרים ישנו מחיר שיש לשלם, ולא בהכרח מהאספקט הכלכלי. מערכות אינטרקום להתקנה באופן עצמאי לרוב מיועדות עבור מספר מצומצם של אזורים, כלומר יכולת קישור בין כארבעה אזורים שונים. הסיכוי למצוא מערכת התקנת אינטרקום באופן עצמאי לדוגמא – לבניין, הוא נמוך עד לא קיים. ככל שקיימים פחות חיבורים באינטרקום, כך קטן הסיכוי שאדם ללא ניסיון בתחום התקנת אינטרקום יעשה טעויות, ובכך בעצם החברה אשר מוכרת דגמים להתקנה באופן עצמאי תוכל להבטיח התקנה פשוטה למדי אשר תוכל להתבצע גם על ידי אנשים ללא ידע נרחב בתחום.

לסיכום – האם ניתן לבצע התקנת אינטרקום לבד?

מחד, אם מדובר במערכת למספר אזורים קטן, אשר מותאמת במיוחד להתקנה עצמאית – בהחלט כן, ניתן לבצע את ההתקנה באופן עצמאי. מנגד, אם מדובר במערכת אינטרקום יותר גדולה, אשר כוללת בתוכה אופציות מגוונות – סביר להניח כי אם אין בידכם ניסיון בתחום, ההתקנה תהיה לקויה ובכך תוריד משמעותית מאיכות האינטרקום שתתקינו. בכל הנוגע לתחום התקנת אינטרקום לבד, אנו כן נמליץ שוב להתייעץ תחילה עם איש מקצוע לגבי המערכות הקיימות וזאת בהתאם לצורך שלכם במערכת האינטרקום בפרט.

התקנת אינטרקום

תגובות

מומלצים