מנהל חדש למרכז רפואי לין

ד"ר ארז אלון, בן 55, נשוי ואב לשלושה מונה בימים אלה כמנהל המרכז הרפואי הגדול בארץ הפועל בקהילה. הוא מחליף את מנהל לין ב-16 השנים האחרונות, ד"ר רוני אמר.

18.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מנהל חדש למרכז רפואי לין

ד"ר ארז הינו בוגר ביה"ס הריאלי, למד רפואה בטכניון, סיים בהצטיינות התמחות בניתוחי לב וחזה ברמב"ם ובסורוקה, השתלמות על בניו זילנד. כמו כן, יש לו 2 תארים שניים: במנהל מערכות בריאות באוניברסיטת תל אביב ובגרנטולוגיה באוניברסיטת חיפה.

לאחר עשר שנים בהם היה מנתח לב, בחר לפנות לתחומים אחרים ברפואה, בדגש על רפואת המשפחה בקהילה וניהול.

הוא היה רופא משפחה במרפאה בנהריה איזורית של כללית (כיום נהריה געתון), שם טיפל בצלדניק"ים ובאתיופים. על הטיפול המסור שנתן להם קיבל מנשיא המדינה דאז אות יקיר קליטה ארצי.

בהמשך, היה מנהל אישפוזי בית במחוז – שירות ייחודי הדורש התמסרות מיוחדת ונדירה, במסגרתו מגיע הצוות המטפל אל בית החולה הקשה או הנוטה למות ומטפל בו בבית, בזמינות 24/7 וקשר הדוק עם המשפחה.

בתפקידו הבאים בכללית עסק יותר ויותר בתפקידי ניהול. תחילה, כמנהל הבקרה, רכש ושירותים, במחוז צפון ובהמשך היה, סגן מנהלת בי"ח בעמק ובתפקיד האחרון, טרם המעבר ללין, היה מנהל רפואי של מחוז תל אביב יפו בכללית.
בתפקידו החדש הוא מנהל מרכז רפואי גדול ומורכב, הכולל 36 מחלקות, יחידות, מכונים, מעבדות, מכוני דמייה וחדרי ניתוח. הצוות בניהולו כולל 400 עובדים, המהווים צוות רב תחומי המאפשר טיפול כולנני ושומר על רצף טיפולי.

רופאים עם מומחיות במגוון תחומים, ממגוון מקצועות הרפואה, אחיות מיומנות, טכנאי הדמיה ועוד. על איכות הצוות הרפואי ומורכבותו מעידה העובדה ש-80% מהרופאים משולבים עם בי"ח כרמל. בדרך זו נשמר רצף טיפולי והמטפל מקבל בקהילה טיפול על ידי בכירי הרופאים בבית החולים.

למרכז רפואי לין מגיעים לא פחות מ-4000 איש מידי יום ובכל חודש מבוצעות כאן 550 פעולות פולשניות אבחנתיות כמו גסטרוסקופיות ואנדוסקופיות ועוד 2000 פעילויות אבחנתיות לא פולשניות לחודש E.M.G), .G.E.E ארגומטריות אקו ועוד).

כמו כן, מבוצעים 1300 ניתוחים ב-7 חדרי ניתוח: כירורגיה כללית, כלי דם, אורטופדיה, א.א.ג, כירורגיה פלסטית וכירורגיה דחופה. היקף זה עתיד לגדול עתה בהרבה עם העתקת הניתוחים מבי"ח יום בכרמל ללין וזבולון.

פרופ' מ"ק חן שפירא: "מרכז רפואי לין הוא המרכז הרפואי הרפואי הגדול הפועל בקהילה והמוביל בארץ. המרכז עבר בשנים האחרונות, תחת ניהולו של ד"ר אמר, תנופת צמיחה בהיקף שירותים ובשיפור התנאים הפיזיים בהיקף שאין כדוגמתו, כגון: ניידת MRI, מתחם כירורגי אורטופדי חדשני כולל חדרי ניתוח מתקדמים, מרפאות משולבות עם בית חולים כרמל ועוד. אני מברכת את ד"ר ארז עם כניסתו לתפקיד המאתגר, במיוחד בימים אלה, בהם מועתק מערך הניתוחים האמבולטוריים מבי"ח כרמל אל חדרי הניתוח בלין ובזבולון ונפתחות מרפאות משולבות חדשות כמו המטואונקולוגיה, בדגש על שיפור משמעותי בזמינות השירות וקיצור התורים".

דר ארז אלון

צילום: דוברות כללי

תגובות

מומלצים