הסעות עובדי חברה

השימוש ההולך וגובר בהסעות עובדים בקרב ארגונים גדולים, מפעלים, חברות הייטק, מוסדות ממשלתיים ועוד הינו נישה אשר התפתחה בשנים האחרונות.

21.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הסעות עובדי חברה

הסיבות שהביאו חברות אלו לארגן הסעות לעובדים שלהן הינן רבות ומגוונות וביניהן בראש ובראשונה מיקום העסק ואפשרות ניוד עובדים בצורה יעילה טובה ומהירה ממקום למקום. בנוסף, קיימות סיבות נוספות כגון שעות עבודה שונות ובסופו של דבר הסיבה המשמעותית ביותר הינה ביטחון העובדים! לכן, לרוב ההסעות, החברות ידאגו לצרף גם עובדי אבטחה שילוו נסיעות אלו ויתנו מעטפת נוספת לכל מערך ההסעות.

לאור כל הסיבות והגורמים אשר מביאים בעל עסק לארגן לעובדים הסעות, הארגון גם חוסך הרבה מאוד כסף לאורך תקופה היות והוא חוסך תשלומים על נסיעות ורכבים של עובדים.

הסעות עובדים איך זה עובד?

אז איך בעצם יוצרים את מערך ההסעים של החברה? מדובר באופרציה לא פשוטה שבסופו של דבר תפעל בצורה יעילה וטובה ותספק את השירות הטוב ביותר עבור מקבלי השירות, הלא הם עובדי החברה ומצד שני תעבוד בצורה מספקת עבור נותן השירות – במקרה הנ"ל, חברת ההסעים.

הכל מתחיל בחוזה אשר נחתם בין החברה לחברת ההסעות. בחוזה זה, החברה שמספקת את שירותי הסעות לעובדים מתחייבת להעביר לרשות החברה המעסיקה את כלי הרכב המתאים ביותר עבור הצרכים שלה כגון אוטובוס או מיניבוס ונהג כמובן. ברוב המקרים, קובעים על נקודות איסוף ראשיות, כאשר נקודת ההורדה הינה אחת ומרכזית. זמני האיסוף הינם קבועים, בהתאם לשעות העבודה, כאשר ניתן להוסיף זמנים ונקודות נוספות המשתנים בהתאם לפעילויות החברה השונות.

מטרת קביעת המיקומים והזמנים הינה אחת – והיא ליצור סדר ואירגון בתפעול מערך ההסעים הכולל. בתוך כל זאת, חייבת חברת ההסעות לעובדים לדאוג ולתכנן מסלולים עקיפים במידה וישנם פקקים או אירועים לא צפויים  או במקרים של תקלות לא צפויות אחרות. במקרים מאין אלו, מתחייבת החברה להעמיד לרשות לקוחותיה, במקרה הנ"ל המעסיק , אוטובוס או מיניבוס חליפי תוך זמן קצר וזאת על מנת שלא יפגע במערך ההסעה הכולל.

הבחירה כביטחון

כאשר בוחרים חברה שתספק לנו שירותי הסעות, חשוב לעשות בדיקה קפדנית ומקיפה בנושא, לדעת מה כולל השירות, אילו תנאים ישנם, מהו גובה הביטוח ומהו מצב תקינות ציי הרכב של החברה.
ביטחון העובדים הינו חשוב מאוד ולכן עלינו לקחת כל מרכיב בכובד ראש וברצינות. דבר זה בסופו של יום ייתן שקט נפשי הן לעובדים ויותר מזה לאירגון היות והוא יידע כי הוא שכר חברה איכותית וחזקה שתוכל לעמוד בכל צורך ובקשה על הצד הטוב ביותר.

דאגה לסביבה

כאשר משתמשים בהסעות לעובדים, נהנים מיתרון נוסף שהוא לא בטחוני או כלכלי – מחקרים רבים מלמדים כי ככל שאנשים ייסעו יותר בתחבורה ציבורית או לחלופין יסעו בקבוצות גדולות ויוותרו על רכבם הפרטי, מספר כלי הרכב על הכבישים יפחת משמעותית. דבר זה יוביל להפחתה בזיהום האוויר ובצריכת רעלים הנפלטים מאותן מכוניות. היתרון המשמעותי הינו במישור הסביביתי והגלובלי. הוא אמנם אינו הגורם המרכזי ללקיחת שירותי הסעות, אך הוא בהחלט מהווה רווח משני.

אוטובוס דולפין

תגובות

מומלצים