הפצת שקרים ברשת החברתית

רצח את אישתו והתאבד, צעירה נמצאה מתה בחורשות, כל אלה ועוד הם חלק קטן משמועות שמופצות נגד תושבים ברבים וברשת, שהאחרונה היא קטלנית.

22.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הפצת שקרים ברשת החברתית

חיסול ממוקד נגד תושבים תמימים שאין להם כל אמצעי להילחם בתופעה הזו, בה מפיצים נגדם שמועות קשות, בשמם ובזהותם והציבור מתחיל להעביר את הדברים מאחד לאחד דרך הרשתות החברתיות, למרות ששום דבר לא נבדק לעומק.

אנחנו בתקשורת, בעת הפצת שמועות כאלו, מתקשים לענות לכל הפניות הרבות שמגיעות למערכת ואשר מבקשות לברר את אמיתות הדברים שהופצו.

לאחרונה אנו עדים לתופעה מאוד מדאיגה, שטף של מידע שקרי מציף את הרשת ומשפיע על דעת הקהל, אדם מחליט לחסל אחר וברגע אחד מפיץ נגדו שקרים, במטרה לפגוע בתדמית של אותו אדם או בקשריו החברתיים, דבר כזה יכול להיעשות תחת מסיכה, ללא כל צורך להזדהות או להוכיח את אמינות הטענות הפוגעניות.

אם זה קורה בקבוצת ווטסאפ או ברשתות החברתיות, אין לאן לברוח, אין מפלט בשום מקום, כי זה באינטרנט והולך עם הקורבן לכל מקום.

הקלות הזו של בדיית סיפורים והפצתם ברשת זה דבר בלתי נתפס, חשיפת תמונות אישיות של אחרים וסרטונים מביכים
ועד להובלת חרם על אנשים, הכל הפך כל כך קל וזמין.

לאותם אלה שמפברקים חדשות וידיעות מבהילות ופוגעים בשמם של אחרים, רגע לפני שמחליטים להפיץ דברים ברשת, יש לדעת, שזו עבירה פלילית, שנותנים עליה את הדין ולא פעם אנשים כאלה נשלחו למאסר ושילמו על הוצאת דיבה.

הפצת שקרים וחשיפת מידע אישי או מביך, התחזות למישהו אחר וניצול המעמד לפגיעה בו נחשבים לבריונות ברשת וחלק מהמעשים האלו נחשבים לעבירה פלילית, לכן אפשר תמיד לפנות למשטרה להתלונן עליהם.

תגובות

3. איימן לפני 7 שנים
נשק הכי קל והכי קלני
2. מהא לפני 7 שנים
תודה שאתם מעלים את העניין הזה
1. עובדות ואמת לפני 7 שנים
אסור להאמין לשמועות מיד,,

מומלצים