האם מסוכן לטייל במרוקו?

מרוקו היא מדינה הרבה יותר נגישה מכפי שנהוג לחשוב, למרות שקיימת אזהרת מסע של המטה ללוחמה בטרור, אפשר להגיע אליה בצורה מסודרת ונוחה עם קבוצה מאורגנת.

23.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האם מסוכן לטייל במרוקו?

איך עושים את זה בצורה נכונה? הנה כל התשובות.

מרוקו נמצאת בקצה הצפון-מערבי של יבשת אפריקה ויש לה גבולות משותפים עם הים התיכון, ספרד, האוקיינוס האטלנטי, אלג'יריה וסהרה. לאחר שקיבלה את עצמאותה מצרפת בשנת 1956 עברה מרוקו המון תהפוכות, אך כיום היא גם נחשבת ליעד תיירותי מומלץ. בירת מרוקו היא העיר רבאט וישראלים יכולים לטוס אליה דרך העיר החשובה והגדולה ביותר במדינה- קזבלנקה.

מבחינה תיירותית, הבעיה העיקרית היא שלישראל אין יחסים דיפלומטיים עם מרוקו. המשמעות היא שאזרחים ישראלים שרוצים לבקר במדינה צריכים להצטייד באשרת כניסה. האשרה חייבת להתאים למטרת הביקור ומשיגים אותה באמצעות פנייה לנציגות מרוקאית בחו"ל. עם זאת, נוסעים בטיולים מאורגנים מישראל מצוידים באשרה קבוצתית שמופקת על ידי משרד הנסיעות.

איך ומתי מגיעים למרוקו?

אין טיסות ישירות מישראל למרוקו ואפשר להגיע אליה דרך ערים שונות מאירופה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, מרוקו אינה מדינה מסוכנת. אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור מתייחסת בעיקר לישראלים שנמצאים במדינה לבד, ופחות למי שמגיע במסגרת קבוצה. המטה גם ממליץ לדחות נסיעות בלתי חיוניות למדינה ולבחון מקרוב את רמת הסיכון בעונות שונות של השנה.

טיול מאורגן למרוקו  יכול בכל מקרה לחסוך את ההתלבטות כי הוא כולל את כל הסידורים הנדרשים וגם משתלם מבחינה כלכלית. רוב התיירים מגיעים לטיולים כאלה באביב ובתחילת הקיץ, כי בחורף יורד שלג בהרים ובשיא הקיץ חם מאוד.

מידע שימושי לפני הטיול במרוקו

היכרות עם המאפיינים המקומיים של מרוקו יכולה לעזור למי שעדיין חושש לטייל במדינה. המטבע המרוקאי נקרא "דירהם" והוא מתחלק למאה סנטים, אולם ברוב בתי המלון, המסעדות והחנויות מכבדים כרטיסי אשראי. אין צורך לסחוב כסף מזומן במהלך הטיול ויש אפשרות למשוך אותו מכספומטים שמפוזרים ברחבי המדינה ובעיקר בערים הגדולות.

מרוקו מאחרת את שעון ישראל בשעתיים והשפות השגורות במדינה הן ערבית, מרוקאית, צרפתית וספרדית. עונת התיירות שמתחילה באפריל מעלה משמעותית את המחירים בבתי המלון ומומלץ להזמין מקומות כמה חודשים מראש.
המלצה נוספת היא לשכור את שירותיו של מדריך מקומי. רק בעלי רישיון רשאים לעסוק במרוקו בהדרכת תיירים והם גם מחויבים לשאת תג מתאים. תוכלו להתייעץ איתם בכל מקרה של דילמה או התלבטות ולבקש מהם סיור במקומות שמעניינים אתכם.

לסיכום, מרוקו היא מדינה מרתקת שבהחלט שווה ביקור. ישראלים שחוששים להגיע למרוקו יכולים לעשות זאת במסגרת טיול מאורגן ולחסוך את הטרחה הכרוכה בהוצאת ויזה. כדאי להיערך לביקור של כמה שבועות לפחות במדינה ולנצל את ההזדמנות כדי להתרשם מהמסורת המקומית והצבעונית.

מרוקו

תגובות

מומלצים