המועצות הדרוזיות בשביתה ליום אחד

שביתה ליום אחד של המועצות המקומיות הדרוזיות שלא כולל בתי הספר באה בצל צווי ההריסות למספר בתים בעוספיה ובמע'אר שהצווים עוכבו ל7 חודשים.

24.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המועצות הדרוזיות בשביתה ליום אחד

ישיבת פורום ראשי הרשויות הדרוזיות בכפר מע'אר בסוף השבוע הסתיימה עם החלטות לא ברורות ובסוף הישיבה נשמעו קולות של ביקורת ומריבה של כמה מראשי המועצות הקשורות בעיקר לבחירתו של יו"ר פורום וכל העניין של הצווים נדחף לצד.

אם בודקים לעומק בכפרים אצל אלו מראשי המועצות שטוענים שאין להם בישובים שלהם צווי הריסה, הם בעצם לא מספרים את כל האמת לציבור ומנסים לבלבל את כולם שזה לא יקרה אצלהם, אבל בפועל זימון של תושבים לחקירות בגין בניה לא חוקית ואי מימוש החלטות בתי משפט זה קורה ואותם ראשי מועצות מעורבים בזה אבל לא מספרים לציבור.

תמונה לדוגמהההחלטה להשבית את המועצות הדרוזיות ליום אחד ולקיים הפגנה בכפר מע'אר, היא בעצם שביתה שאין לה כל תועלת והשפעה על כלום, זה ממש לצעוק בבית בין קירות ולצפות שמישהו ישמעו אותך.

כל עוד חברי הכנסת משקרים לציבור וראשי המועצות מהפחד שלהם שלא יפגעו בגלל זה ואחר, כל המהלכים של המועצות לא יתקדמו לשום מקום טוב או לפתרון שייתן תשובות להרבה צעירים דרוזים שאין להם כל עתיד בכפר.

הבעיה של התכנון והבניה בכפרים הדרוזים החלה מזמן, עם הקמת המדינה שלא דאגה לתכנון והסדרת הבניה בכפרים הערבים בכללי.

בשנת 1951 התחילו במנהל מקרקעי ישראל לראשונה להסדיר את הקרקעות בטבעות המורחבות ועם השנים נכנסו פנימה עד לגבולות הכפרים ובשנה האחרונה לתוך הכפרים מה שייצר בעיה שאף אחד לא צפה או חזה שכך יהיה המצב עם השנים.

תמונה לדוגמההפתרון היחיד כרגע לכל בעיית הבניה, זה אותם מובילי התכנון, עם מקבלי ההחלטות, להתחיל לבנות לגובה ולתת פתרונות לזוגות הצעירים, שנוטשים את הכפר למקומות רחוקים, לנסות לתת להם תקווה לבנות משפחה בחיק משפחתם היכן שנולדו.

ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף הציע להקים ועדת תכנון לכפרים הדרוזים והצ'רקסים, שיובילו אותה מתכננים ומהנדסים שמבינים עניין מהכפרים, שתוכל לתת פתרונות לכל מכלול בעיות התכנון בכפרים, שיח' מוופק טריף וראשי המועצות הנוכחים הסכימו להביא את העניין לאישור בפני משרד האוצר האחראי על התכנון והבניה בישראל.

חשוב לציין שלגבי אותם שלוש צווי הריסה בעוספיה יש הסכמה להקפאה למשך 7 חודשים ובכפר מע'אר גם ארבעה הצווים הוקפאו לאותה תקופה.

זה ממש לתת אקמול לחולה סרטן.

מה שאנחנו לומדים מהמצב הזה שהכל אפשרי אם עושים אותו נכון ועל הציבור להפסיק  לבנות ללא היתרים ומחוץ לגבולות שנקבעו, עדיף לבדוק לפני שנכנסים לבועה הקשה הזו של צווי ההריסה.

תגובות

6. يا هم عكا לפני 7 שנים
ولا زعامه هالطايفه
5. מהנדס לפני 7 שנים
שראשי המועצות יתחילו לעבוד
4. محلل سياسي לפני 7 שנים
كحلون ورط الطائفه
3. דאלית אל כרמל לפני 7 שנים
كفك على الضيعة
2. ישראל לפני 7 שנים
תכנון ובניה
1. סמיח לפני 7 שנים
מי מנע מראשי הרשויות לתכנן.

מומלצים