חט"ב עוספיה ומעגן מיכאל במפעל מוצרי שלם

במסגרת הקורס היוקרתי צועדות קדימה השתלבו 12 תלמידות מהמגזר הערבי ו12 מהמגזר היהודי ובמהלכו נחשפות התלמידות לקשת רחבה של נושאים טכנולוגיים ותעשייתיים.

24.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חט"ב עוספיה ומעגן מיכאל במפעל מוצרי שלם

התעשיינות הצעירות צועדות קדימה ויוצאות לשטח

במסגרת הקורס היוקרתי "צועדות קדימה" של עמותת תעשיידע בשיתוף MEPI מבית שגרירות ארה"ב, ביקרו תלמידות כיתה ט' ממקיף חוף הכרמל מעגן מיכאל ותלמידות חטיבת הביניים עוספיה במפעל "מוצרי שלם" בקיסריה וחוו יום עבודתן של התעשייניות במקום

ביום שני (23.1.17) יצאו הבנות לקיסריה לסייר במפעל של חברת "מוצרי שלם" המייצרת אריזות פלסטיק לענפי משק רבים ומיישמת טכנולוגיות ייצור, הטבעה והדפסה מתקדמות. מנהלת בקרת איכות, נתי בוכריס, אירחה וליוותה את התלמידות הסקרניות בביקורן, וכן צוות נוסף של עובדות המפעל, בהן יעל עוואד, מנהלת כוח אדם, אירה פוטוק, פקודות עבודה והוראות הליכי עבודה ולילך ארבל טולדנו, מנהלת שירות לקוחות אשר סיפרו על תהליכי העבודה במקום, על אופן התקדמותן בתפקידים שונים והצלחתן להשתלב בתעשייה.

המפעל ימשיך ללוות את התלמידות במהלך הקורס שבסופו אף יפתחו מוצר אותו יזמו ויפתחו לאורך הפעילות.

קורס ההעשרה היוקרתי שמפעילה עמותת תעשיידע בשיתוף MEPI יצא לדרך, במהלכו מבחרו 24 בתי ספר מכל הארץ 12 מהמגזר הערבי, 12 מהמגזר היהודי ובמהלכו נחשפות התלמידות לקשת רחבה של נושאים טכנולוגיים ותעשייתיים, במטרה לעודדן לבחור מסלול לימודים טכנולוגי בהמשך דרכן. מטרת המיזם היא להעצים התלמידות בשני המגזרים, להפחית פערים מגדריים, ליצור מנהיגות נשית ולעודד מעורבות חברתית וקהילתית.

דיאנה אשכנזי , מנהלת מחוז צפון בעמותת תעשיידע המנהלת את הפרויקט ציינה: "אנו מודות ומברכות על שיתוף הפעולה עם MEPI  ועם כל החברות והמפעלים שנרתמים להנגיש יזמות וטכנולוגיה לדור הצעיר ונרתמים , מרחיבים אופקיהן של התלמידות ומעשירים את עולמן.התלמידות יצאו נשכרות מהמפגש הפורה והמעצים עם צוות חברת 'מוצרי שלם' ואנו נשמח לראותן משתלבות ומובילות במשק ובתעשייה בישראל".

הבנות

צילום באדיבות תעשיידע

תעשיידע, תעשיה למען חינוך מתקדם, עמותת החינוך מיסודה של התאחדות התעשיינים פועלת משנת 1992 בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, רשויות מקומות ומאות מפעלים וחברות, הכל במטרה לחשוף ולהנגיש לדור הצעיר – מגיל הגן ועד גיוסם לצבא את עולם התעשייה על מגוון היבטיו.

תעשיידע מפעילה עשרות קורסים, פרויקטים וסדנאות ברחבי הארץ, בכל זרמי החינוך והמגזרים, מעודדות יזמות וחשיבה עצמאית ומחדירה מוטיבציה בקרב הצעירים ללמוד לימודים טכנולוגיים, להתפתח וללמוד תחומים חדשים באופן יצירתי ומעשי במטרה לטפח הון אנושי שישתלב בתעשייה ובמשק הישראלי.

MEPI (Middle East Partnership Initiative), תכנית של שגרירות ארצות הברית התומכת בארגונים וביחידים במאמציהם לקדם חברה משגשגת, משותפת ופלורליסטית במזרח התיכון ובצפון אפריקה, נרתמה לממן את הפרויקט במתכונתו המורחבת ולשתף פעולה ככל שתידרש למען הצלחתו.

בשנת הלימודים תשע"ז תכנית MEPI תקצבה את הפרויקט בו תיקחנה חלק כ -240 תלמידות והוא יורחב ל -24 בתי ספר, 12 מהחברה היהודית ו-12 מן החברה הערבית. כל שני בתי ספר ישולבו כצוותים ולאורך השנה יתקיימו מפגשים עצמאיים ומשותפים, ביקור במפעל והרצאה מפי תעשיינית בכירה. כל קבוצה תלווה על ידי מפעל אותו רותמת תעשיידע לפרויקט ובסוף הקורס הצוותים יפתחו, בסיוע המפעל המאמץ, אבטיפוס למוצר אותו ייזמו ויחקרו לאורך השנה.

תגובות

מומלצים