רנ"ג אייל עאמר:"לרגל חג אלחדר לוקחים חופש"

החיילים הדרוזים יצאו לחופשת חג, שיחה עם רנ"ג אייל עאמר נגד בגדוד 869, בן 43 מג'וליס שמכוון את הצעירים להייטק, "היום לוחם ולוחם סייבר זה כמעט אותו דבר".

25.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רנ"ג אייל עאמר:"לרגל חג אלחדר לוקחים חופש"

לרגל חג אלחדר עה"ש שחל היום וחוגגים אותו בני העדה הדרוזית, שוחחנו עם רנ"ג אייל עאמר מכפר ג'וליס, מנהל עבודה של חיל טנ"א (חיל הטכנולוגיה והאחזקה) בגדוד 869, אייל משרת כבר 25 שנים בתפקידים שונים בצה"ל.

אנשי קבע וחיילים סדירים דרוזים ביום הזה הם בחופשה מרוכזת בת יום אחד לרגל החג, כל העדות מאמינים בנביא אלחדר אליהו הנביא עה"ש.

רנ"ג אייל עאמר בהיותו דרוזי, מעולם לא שירת ביחידה המיוחדת לדרוזים, לכן בתחילת השירות הוא הרגיש צורך לעבוד יותר, כדי להוכיח את עצמו ולהצליח איפה שהוא נמצא בכל תפקיד שיוצב בו.

אייל:"היום המצב שונה, הצבא השתפר בקטע הזה בזמן האחרון".

אייל עאמר אומר לנו:"התגייסתי בתור מכונאי רכב וכיום אני מנהל עבודה בדרגת רב נגדים הדרגה הכי בכירה, אני נשוי פלוס שלושה".

"חג אלחדר מסמל הרבה לבני העדה הדרוזית, הוא חג שבעיקר יש בו טקסים, התדיינות ותפילות של אנשי הדת שדנים בענייני העדה במתחם הקבר הנמצא בכפר יאסיף בצפון ".

רנ"ג אייל עאמר:"אחרי שהגדוד 299 נסגר וזה היה הרצון של החברה הדרוזים שלא רוצים להיות מקובעים במסגרת מסוימת, הם רוצים להיפתח לצבא הגדול, ליחידות אחרות מעניינות גם בשביל הסיפוק שלהם וגם לתרום למדינה, היום חיילים דרוזים נמצאים בכל יחידות הצבא, זה הדבר הטוב שקרה לבני העדה".

לגבי החג ומשמעותו בקרב החיילים היהודים והמפקדים, אייל אומר:"בצבא יודעים שהדרוזים לוקחים חופש, כי יש להם חג נביא אלחדר עה"ש, אבל חשוב לדעת שבכל הדתות מאמינים בו, אליהו אצל היהודים ואבו אלעבאס אצל המוסלמים ומאר אליאס אצל הנוצרים".

רנ"ג אייל עאמר

אייל : "הייתי רוצה לראות את החברה הדרוזים הצעירים במקצועות יותר מעניינים כי יש יותר הייטק ומחשבים, עבודה כזו במשרדים ולא בשטח, המסלול הצבאי שלי היה מאוד קשה, הייתי ממליץ לחיילים הצעירים ללכת על דברים שיכולים ללכת איתם לחיים האזרחיים אחר כך".

"היום לוחם ולוחם סייבר זה כמעט אותו דבר, העבודה הפיזית שונה, אבל שניהם באותה חשיבות, אני רואה שבתקופה שלפני הגיוס, צעירים רוצים להתקבל לאחת הסיירות ורוצים להיות ביחידות קרביות, לכן הם מתאמנים הרבה, בדרך כלל החיילים הדרוזים הם חיילים מאוד טובים, עקשנים ודביקים במשימה".

"אני מאחל לכל החוגגים חג שמח ושאלוהים יברך את הארץ הזו".

תגובות

6. דורי צעיר לפני 7 שנים
אחלה צהל ועדה
5. דרוזי לפני 7 שנים
אלוהים ישמור את מדנתנו
4. דורזי לפני 7 שנים
אייל אחלה בן אדם
3. אמיר לפני 7 שנים
גאווה לעדה
2. אישה דרוזית לפני 7 שנים
בהצלחה לכל החיילים
1. אדם לפני 7 שנים
בהצלחה

מומלצים