השתמש בסמכויותיו כרופא שלא כחוק ורישיונו נשלל ל-5 שנים

מדובר בשורה של עבירות של ביצוע הנפקה ורקיחות של תכשירים רפואיים וזריקות, באופן עצמאי, ללא אישור של משרד הבריאות ובניגוד לפקודת הרוקחים.

31.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השתמש בסמכויותיו כרופא שלא כחוק ורישיונו נשלל ל-5 שנים

השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב, שאליו הואצלו סמכויות שר הבריאות בעניין משמעת, החליט להתלות את רישיונו של ד"ר אילן זמיר לתקופה של חמש שנים החל 15/3/17.

החלטה זו, בעקבות קובלנה משמעתית שהוגשה כנגד ד"ר אילן זמיר בעניין התנהגות שאינה הולמת רופא, פגיעה בכבוד המקצוע ובאינטרס הציבורי, גילוי רשלנות חמורה במילוי תפקידו כרופא והפרת הוראות בחוק זכויות החולה.

מדובר בשורה של עבירות של ביצוע הנפקה ורקיחות של תכשירים רפואיים וזריקות, באופן עצמאי, ללא אישור של משרד הבריאות ובניגוד לפקודת הרוקחים. כמו כן, הנקבל נהג לפרסם בתקשורת ובאתרי האינטרנט טיפולים רפואיים, אבחון רפואי ותרופות שונות וחדשניות אלטרנטיביות בניגוד לחוק, תוך שהוא מציג טיפולים קונבנציונליים כ- "מזיקים ולא מועילים".

למשרד הבריאות הוגשו מספר תלונות אשר הלינו כי נפגעו כתוצאה מהתרופות ה-ייחודיות" אותן רקח הנקבל.

בהחלטתו ציין השופט סטרשנוב כי: "התנהלותו של הנקבל בפרשיות בהם הורשע, ראויה לכל גינוי, כאשר למרות התראות חוזרות ונשנות הוא שב לסורו וחזר למידיות הפרסומים האסורה שלו. גם לאחר הגשת הקובלנה, המשיך הנקבל במעלליו וסירב לקבל עליו את דין הפקודות והוראות משרד הבריאות. יתרה מזו, לנקבל הרשעות קדמות רבות, ונראה כי הוא עדיין לא למד את הלקח מניסיון העבר הוא חוזר ושב לסורו.

עוד ציין השופט סטרשנוב כי: "...הנני סבור כי בהתנהלותו החוזרת ונשנית של הנקבל, המסרב לקבל בתוקף את מרות הדין והרשויות – נשקפת ממנו סכנה ברורה, שלא לומר ודאית, לשלום הציבור ולבריאות המטופלים".

כאמור השופט סטרשנוב החליט להתלות רישיונו של דר' זמיר לעסוק ברפואה לתקופה של חמש שנים – החל מיום 15.3.17.

יצוין כי דר' זמיר רשאי לערער על ההחלטה לבית משפט המחוזי.

תגובות

מומלצים